Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Tänk att få belöning för att man gör det man älskar – tala om lyxtillvaro!

Av Lycka, en servicehund - 16 oktober 2008 23:49


Igår, onsdag, så var vi ju och köpte en klövjeväska åt mig! Och jag fick direkt börja använda den; matte la i vår nya Frolicpåse och lite annat = ca. 3 kilo. När jag fick den påspänd så stod jag och viftade på svansen och sedan när vi gick iväg så var det som att jag hade burit på ryggen hur många gånger som helst; Jag var helt obrydd! Men, så koncentrerad jag var! Precis som när jag har tjänstetäcket på mig och jobbar! Så nu ska jag och matte dela på vikten när hon har varit och handlat! Perfekt!


Och så igår på kvällen så fick vi ju vara hos moster eftersom matte skulle ut och äta. Jag och Atlas blev såklart överlyckliga över att se varandra, men när moster tog våra koppel för att ta med oss till hennes bil, då strejkade vi alla tre! Men till slut fick hon i alla fall med oss och när vi väl kom hem till henne så var det jätteskoj! Alissa kom också och sen var det full rulle hela kvällen!


Idag, torsdag, så kom Atlas till oss på förmiddagen för att vara hos oss några timmar. Vi gick ut allihopa nästan direkt när han kom till oss. Jag tog med mig min boll för att jag tänkte att vi skulle leka, men Atlas tyckte att det var mer intressant att nosa omkring överallt! Men till slut så sprang vi i alla fall omkring och jagade varandra, tjohooo!!!


Efter lunch så städade matte. Och när hon var färdig så gick vi iväg till Thorneus för att köpa älgben åt oss. Matte tog med min klövjeväska så att jag fick bära hem benen! Och jag var lika koncentrerad idag och gick med viftande svans! Och matte tycker att det är jättekul att se mig bära och så är det ju så otroligt praktiskt! Snacka om vilket  bra "hjälpmedel" jag är!
Och som "lön" för att jag hade varit så duktig så fick jag ett älgben att tugga på!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards