Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Vinterlycka – SNÖ i massor!

Av Lycka, en servicehund - 28 november 2008 19:37


Igår, torsdag, = STÄDDAG! Fast vi var sååååååå trötta så det gjorde absolut ingenting att matte inte hade tid med oss! Det var nog första gången som vi låg utslagna under hela tiden som matte städade, vi brukar ju börja "stampa" omkring efter en stund, i vanliga fall...


På eftermiddagen åkte vi iväg till ÖB. Matte handlade lite till sig själv och även till oss. Bl.a så fick jag en ny frisbee, som matte tänkte att jag skulle få leka med på vägen hem. Jag hann springa efter den några gånger och sedan försvann den i all djupsnö! Jag letade, letade och letade, men det var omöjligt att hitta den, den hade nog sjunkigt djupt. Fast det var himla kul att söka efter den! Så jag fick istället hoppa efter snöklimpar. Och som vanligt så tar jag inte dem som hamnar på gångbanan, utan bara dem som hamnar i snön! Det är ju det som är kul, alltså att få dyka ut i all snö!

Vi fick söka godis och öppna paket när vi kom hem och sedan sov vi gott.


Idag var vi med matte på Björkis för att köpa fleecesockor åt mig! Både Paula och Ruben har sockor, men mina har försvunnit nångång förra vintern. Och de behövs verkligen, det fastnar fullt med is mellan tårna på mig när jag hoppar omkring i snön! Först när jag fick på mig dem tyckte jag att det var lite konstigt att gå, men när vi kom ut så tänkte jag inte på dem.


Efter middagen så tränade vi en stund. Jag började med "ställande under gång". Först började matte (som häromdagen) med att backa med mig framför sig. Jag ska då stå kvar när matte backar och det är inga problem. Eftersom det gick så bra så fick jag sedan börja i utgångsställning, gå "fint" en bit och sedan sa matte: "Stå". Och jag tvärstannade! Så nästa gång ska vi börja med att matte rullar iväg när jag har ställt mig.


Sedan tränade jag "backa". Idag var första gången som jag backade utan vägg eller något annat stöd! Och jag backade vid mattes sida utan att rumpan for "utåt".


Paula och Ruben fick träna ett nytt moment, som ingår i Freestyle; "Jenka". Det innebär att hunden ska stå framför ägaren och hoppa upp med tassarna mot ägarens ben, i det här fallet blev det mot mattes knän. Nu första gången så förstod de inte vad de ska göra, men nu ska vi träna på det här flera gånger, med target som hjälp. Till slut fick vi allihop söka godis i lägenheten. Sen var matte tvungen att kila upp till tvättstugan.


Annars så sköter jag mina serviceshundsuppgifter som jag ska; stänger dörrar, trycker på hiss- och övergångsställsknappen, hämtar posten m.m
Nu längtar matte bara tills jag ska få testas igen!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards