Alla inlägg den 10 november 2008

Av Lycka, en servicehund - 10 november 2008 16:27


Nu har det varit några intensiva dagar och på träningsfronten har jag ingeting att berätta; Vi har överhuvudtaget inte hunnit träna någonting!


Ja, i fredags, så var det då dags för vårat första besök på äldreboendet.
Vi alla tre fick följa med. Dom boende hade samlats i matsalen/köket och vi fick vara lösa där. Paula och Ruben som är små satt i famnen på en boende. Hon blev jätteglad och berättade att hon själv hade haft hund när hon bodde i egen lägenhet.


Jag gick omkring och hälsade på var och en, om och om igen, till allas förtjusning! Jag var också in och besökte en boende på hennes rum och där blev jag bjuden på sockerkaka!


Både dom äldre och personalen som jobbade tyckte att det var jätteskojj att vi var där opch matte fick höra många berättelser om hundar som de äldre hade haft en gång i tiden. En kvinna skrattade förtjust när hon gav oss små frolicbitar som matte hade tagit med och hon skrattade också jättemycket när jag hela tiden var och slickade på hennes armar...
Flera av dom boende utbrast också: "Jag ÄLSKAR hundar!" T.o.m Ruben som är lite blyg av sig sprang runt och hälsade på folk och lät sig bli klappad.
Nu ska "chefen" på boendet och matte prata och komma överens om hur ofta vi ska komma tillbaka och besöka dom äldre. Det var jätteroligt!


Här vilar Atlas och jag på röda mattan


I lördags så var vi hos moster hela dagen. sedan tog vi en promenad hem, Atlas också!  Han var sedan med oss från lördag till söndag. Just för att han har varit hos oss så har vi inte hunnit träna. Och jag är mycket bestämd med att jag inte vill leka inomhus med honom, utan det gör man utomhus. Och som vi har lekt! På lördagkväll var vi båda helt slut och i lördagsnatt har matte haft Paula, Ruben och Atlas i sängen. Jag fick inte plats, så jag låg i soffan istället!


Det är skönt i soffan också, när man inte får plats i mattes säng...


Även fast Atlas har stört mig så har jag tryckt på hissknappen och övergångsställsknappen. Nu märker matte att jag börjar mogna till mig ordentligt!


I söndags, så var vi ute i en park så att jag och Atlas fick leka av oss.
Det är så roligt att ha någon som är lika stor som jag som jag kan leka med ordentligt!


Matte har också anmält mig till en utställning nästa helg, i och för sig så är den inoffciell, men ändå! Egentligen inte så intresserad av utställningar, men hon hade ändå tänkt gå dit som publik så hon tänkte att hon lika gärna kan ställa ut mig! Det ska bli spännande eftersom varken jag eller matte har varit med om det förut. Jag tror att matte kommer vara ganska nervös dagen innan...  Och jag tycker att det ska bli spännande med alla andra hundar som också kommer att vara där!


Ikväll är det dags för oss vårt "vanliga boende" och det blir en timmes promenad, som vanligt nu under vintern när det är så mörkt.
Imorgon ska matte se till att vi iaf får träna ordentligt!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards