Alla inlägg den 22 november 2008

Av Lycka, en servicehund - 22 november 2008 21:21


Ja, vi avslutade ju gårdagskvällen med att träna en stund. Jag tränade på att sätta på tvn, samtidigt som Paula och Ruben tränade på att sätta på videospelaren. Det var ett tag sedan Paula och Ruben gjorde detta moment, så först fick dom använda sig av targetsticken, ett par gånger.


Sedan gick vi in i köket. Där tränade jag på att öppna skåpdörren; Jag ligger på samma nivå som senast, jag öppnar den en liten bit. Fast det är ett moment som inte jag tränar på så ofta, så jag är inte så duktig på det ännu!
Paula och Ruben stängde lådan. Sedan avslutade vi med att krypa.


I förmiddags så gjorde vi en sökövning.


Efter lunch så for vi till moster för att fira Pontus, som fyllde 11 år! Jag och Atlas lekte ute på baksidan, i nysnön. Jag försökte också få tag i lite tårta från matbordet! Hemma skulle jag ALDRIG ta något från köksbordet! Inte ens FÖRSÖKA! Det spelar ingen roll att det finns något gott på bordet och matte befinner sig i ett annat rum!


Efter middagen så vilade vi en stund och sen rastades vi. Och när vi kom in så ville vi genast få göra någonting = TRÄNA! Jag började med enkelmarkering. Den första gick sådär; Jag började slicka på ripvingen! Men matte tar bara bort den från mig (ingen korrigering eller tjat!) och så fick jag börja om. Och då gick det jättebra!


Paula fick städa bort leksaker, krypa och göra volter. Ruben puttade boll, tränade "stå" och bugade. Nu gör han det jättebra, på kommando!


Sedan hämtade matte tvättkorgen, som vi skulle få plocka ur. Och bara jag såg tvättkorgen så började jag hoppa och försöka få tag i något plagg! Paula blev också helt upphetsad och började skälla! Och sedan började vi plocka plagg; Jag sticker ner huvudet och lyfter upp plaggen och lägger dom på golvet. Paula och Ruben får ju plaggen hängande på kanten på tvättkorgen, för att nå, och drar dom sedan ner på golvet. Och som vi höll på! Vi ville ALDRIG sluta! Jag hade världens hög med plagg på golvet! Och till och med Ruben drog som bara den; Han har ju förut dragit så försiktigt!


Vi har inte varit ute lika mycket idag, som vi brukar, pga. kalas och snöande. Och det märks DIREKT på oss; Vi blir så otroligt energiska och kan knappt vara stilla. Det enda som hjälper är att vi får träna så att vi blir trötta i huvudet! Imorgon hoppas matte att det har slutat snöa och att det blir ordentligt plogat så att vi kan vara ute ordentligt.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards