Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Ibland "råkar" vi ta godiset innan vi får...

Av Lycka, en servicehund - 21 november 2008 19:51


Idag på förmiddagen när vi var ute så tränade vi igen på "fritt följ" (varje rastningsrunda är ju ett träningstillfälle!). Den här gången så sa matte "Gå fint", varje gång det passerade någon/några människor. För Paula och Ruben är det ingen konst att gå bredvid matte fast det passerar människor, men jag som är så hemskt social har haft lite problem med det! Men nu när jag har blivit äldre och tränat mycket på detta moment så går det jättebra!
Idag, tex. var det inga problem; Jag brydde mig inte alls om människorna, utan gick så fint där bredvid matte.


När vi kom in så gömde matte godis i lägenheten som vi fick söka. Och efter lunch så skulle matte göra något ärende. Vi fick följa med, men vänta utanför.


Men direkt när matte kom ut, så gick vi på en rejäl promenad eftersom matte sedan hade tvättstuga. Vi gick nya vägar och det är alltid trevligt!


Efter middag och kvällsrastning så tränade vi en liten stund. Först fick vi söka godis, igen! Sedan fick vi några paket att öppna och till sist så tränade vi på "Varsågod". För det mesta väntar vi tills matte har sagt kommandot, men ibland så "råkar" vi ta godiset innan... Nåja, matte tycker inte att det är hela världen!


Efter att vi hade tränat så var matte en stund i tvättstugan och då fick vi vänta i lägenheten. Det är så trist, så trist, och vi blir överlyckliga när hon kommer tillbaka... När matte var färdig med tvättstugan så var det ju kväll, så matte trodde att vi kanske skulle vara lite trötta, men inte vi inte! Ibland tror matte att vi är outtröttliga... Så jag och Ruben satte igång att leka med varandra och så har jag dragit i kylskåpsdörren! Ja, så matte låter oss träna en stund till, lite senare...


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards