Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Kirunafestival med läskiga karuseller, i alla fall lite...

Av Lycka, en servicehund - 27 juni 2008 21:14


Just nu krånglar mattes dator, så det blir ingen blogg varje dag. Hon håller på att bli galen och vill vissa dagar inte ens sätta på den!


Igår var vi i alla fall och köpte en spårlina åt mig så nu har vi allt som behövs.
Så förhoppningsvis har matte tid att gå och lägga ett spår åt mig nu i helgen!


På eftermiddagen skulle vi ha haft besök av Maggan och Madde, men matte blev dålig och var tvungen att ställa in. Matte som ALDRIG är sjuk!

Vi hundar fick i alla fall en väldigt tråkig eftermiddag och kväll eftersom matte låg i sängen och absolut inte hade varken ork eller lust att roa oss!
Idag på förmiddagen så tränade vi sök, utomhus och när vi kom in så tränade vi "varsågod" och så fick vi "paket" att öppna.


Nu under sommaren så tränar vi inte lika mycket och disciplinerat som under resten av året. Matte vill känna sig lite "ledig" (även fast hon ÄLSKAR att träna oss) och vill ta dagen som den kommer.


Senare gick vi en sväng på stan och besökte Kirunafestivalen. Vi gick på dagtid så att det inte skulle vara alltför mycket folk och oväsen för oss.
Det gick bra, men jag blev lite rädd för karusellerna som for ovanför huvudet på mig! Alla människor och de olika ljuden som fanns överallt störde mig i alla fall inte. Som tur är så går min rädsla över omedelbart och sen är jag som vanligt igen och det är bara nyttigt för mig att få vara i så många olika miljöer som möjligt.


På eftermiddagen hade matte tvättstuga så vi hann inte träna. Men det gjorde ingenting eftersom vi låg och gnagde på ben som matte köpte till oss igår.


Jag har också fått en ny stor, fin bädd idag, men jag vet inte om jag tycker om den! Jag har inte ens nosat på den ännu... Fast både Paula och Ruben har provat den och de verkar i alla fall tycka att den är skön!


Eftersom att mattes dator krånglar så har hon inte kunnat skicka bilderna på Atlas ännu, men de kommer förhoppningsvis snart!


I helgen ska vi gå och testa agilitybanan. Fast inte om det regnar, då får vi i såfall hitta på någonting inomhus istället.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards