Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Lycka, en servicehund - 7 juni 2008 20:19


Idag på förmiddagen så sökte vi också utomhus istället för inomhus eftersom det var så fint väder. Efter lunch så gick vi med matte på stan och gjorde några ärenden. Det var en STOR hund som vi skulle passera och den skällde mot mig. Jag blev jätterädd och gömde mig bakom matte!


På hemvägen gick vi igenom vår lilla skog som finns i närheten av där vi bor.
Jag hade tur och hittade en liten vattenpöl som jag kunde svalka mig i. Oftast när vi går igenom skogen så vill jag att man ska kasta pinnar eller något annat åt mig så att jag kan söka upp dem och hämta dem, men idag var jag fullt upptagen med att springa omkring och nosa överallt!


På eftermiddagen när vi alla hade ätit och vilat så gick vi ut och jag skulle få spåra igen. Det blev personspår idag också! Oj, så skoj! När jag hade gått spåret färdigt så gick jag tillbaka och ville fortsätta. Matte ska någon dag gå upp i skogen och lägga spår så att det blir lite svårare för mig.


Efter det så blev jag upptagen med att gräva lite och såg inte åt vilket håll matte gick! När jag  hade grävt färdigt så sprang jag åt fel håll och satte mig utanför porten till vårat hus. Där satt jag och skällde och trodde att matte var innanför och vägrade öppna dörren... Till sist kom mattes assistent och ropade på mig och visade åt vilket håll matte befann sig. Jag rusade dit och när jag såg henne blev jag överlycklig!!! Tänk att jag trodde att hon hade övergivit mig! Jag blev också glad över att se Paula och Ruben och var tvungen att pussa på dem lite...


Innan vi gick in så fick jag söka i gräset. Paula och Ruben ville inte vara med, så de fick träna  "cirkuskonster" och  några moment istället.
Sedan när vi gick hemåt så höll jag koll på matte så att hon inte skulle försvinna igen!


Det blev ingen träning inomhus alls idag, men vi var nöjda på kvällen ändå.
Och jag har ju faktiskt tryckt på hissknappen, och lyckats träffa den också, varje gång vi har gått ut!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards