Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Hjärnsläpp kallas det visst, eller Är man ledig så är man!

Av Lycka, en servicehund - 18 juni 2008 20:41


I förmiddags hade matte lite bråttom så det blev bara rastning ute, utan att få  träna någonting. Nåja, det går bra, bara det inte händer alltför ofta.


Efter lunch så gick vi med matte när hon skulle iväg och handla. Idag var det shopping åt oss hundar t.ex leversnittar, mat. När vi skulle gå över gatan så bad matte mig att trycka på övergångsställsknappen, men jag tittade på henne som att jag aldrig hade gjort det förut! Inte förrän matte pekade på knappen så gjorde jag det jag skulle... Sedan när vi gick hemåt så var det inga problem med knappen!


Matte tror att det beror på att hon hade glömt mitt tjänstetäcke hemma och assistenten höll i kopplet istället.  Så jag tyckte nog helt enkelt att jag inte var i tjänst, utan ledig!


På eftermiddagen skyndade vi oss ut så fort det hade slutat regna. Jag fick gå ett personspår och jag är otroligt duktig på det! Även fast Paula sprang omkring när mattes assistent la spåret så hade jag inga problem med att koncentrera mig.


Sedan började det regna och vi började gå hemåt. Jag sprang iväg åt andra hållet för att leta sorkar i buskarna (igår hittade jag en död sork, oj så skoj!).


När matte var långt ifrån mig så kom en hund gående med sin matte emot mig. Jag tittade på hunden och sedan tittade jag på matte, som för att fråga hur jag skulle bete mig. Då ropade matte och jag valde att springa till henne! Matte blev så himla glad och stolt så jag fick både små godisbitar OCH tennisbollen som belöning!!!


När vi kom in så tränade vi en liten stund, det var ett par dagar sedan sist.
Jag började med att träna på att hålla i apporten, men idag ville jag inte hålla i den alls! Fast matte vet, av erfarenhet, att det brukar gå sämre innan det helt plötsligt funkar jättebra. Sedan stängde jag skåpdörren i köket och efter det bad matte mig hämta tjänstetäcket från hallen. Vad gör jag då? Jo, jag lyfter täcket från spiken och släpper det på golvet. Sedan rusar jag in i sovrummet och hämtar mattes mössa som Paula har lämnat där (Paula bär alltid in mattes mössa när vi varit ute. Matte brukar ta med mössan bara för att Paula ser det som sin uppgift att bära in den!). Och sedan springer jag till matte och lyfter upp den i hennes famn! Ibland undrar matte verkligen vad jag sysslar med, men hon får sig många goda skratt!!!


Paula fick träna på att städa och nu la hon leksaken som låg på golvet perfekt i den gamla bädden där dom ska ligga. Hon fick också göra "volt", eftersom hon tycker att det är så roligt.


Ruben fick börja med att träna på att hålla apporten och han är bäst på det av oss alla tre! Sedan fick han och Paula stänga kökslådan. Efter det fick vi krypa och till slut fick vi några "paket" var som vi fick öppna och det  gillar vi alla tre jättemycket.


LYCKA

 
 
Ingen bild

Leos matte

18 juni 2008 22:32

Det blir klockan fem istället nästa torsdag...

 
Ingen bild

LYCKA

20 juni 2008 18:08

Va bra! Då ses vi då. Det blir väl bus som vanligt, kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards