Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Jag är nog Ester Williams (den världsberömda simmerskan i filmens värld) i hundskepnad

Av Lycka, en servicehund - 15 juni 2008 19:19


Igår, lördag så skulle vi ju åka till stugan, TJOHO!!! Redan när vi skulle in i taxin så kände jag på mig att vi skulle åka lite längre och började skaka!
Matte förstår inte hur jag kan veta att vi inte bara ska åka inom Kiruna. Kanske det beror på att matte packar med en väska när vi åker till stugan?
När vi hade åkt ett tag så la jag mig i alla fall ner, även fast jag inte var avslappnad. Matte hoppas att jag med tiden kommer att tycka att det är helt okej att åka bil längre sträckor.


När vi kommer fram till stugan så blir vi alldeles tokiga av glädje! Matte får snabbt öppna bildörren så vi kan rusa ut och vi far i full fart in i stugan, för där finns ju mommo! Åh, så roligt det är att träffa henne!


Ruben får lite kärlek av mommo


Först skulle det ätas lunch och sedan gick vi mot stranden och sjön (den ligger bara en liten bit bort). Jag sprang i förväg och när matte kom fram så stod jag redan i sjön...


Här har matte kastat ut dummyn och jag hoppar såklart direkt i för att hämta den!


Nu har jag hämtat dummyn och jag simmar mot land för att avlämna den (och för att få simma efter den igen!)
 

Sen var det bara för mattes assistent att slänga dummyn i vattnet! Och som jag har simmat!!! På en gång jag hade hämtat dummyn så väntade jag bara på att få den islängd igen, och igen, och igen, och igen osv...


Jag är framme och tar mig fram genom vassen


Nu har jag också hämtat dummyn och det är full fart upp på land!


Några gånger var jag uppe på standen och sprang och nosa lite, men bara en kort stund, sen ville jag simma! Även när det började blåsa och det blev vågor på sjön så var jag i vattnet. Några gånger så flöt dummyn min iväg så att jag inte hitta den, men jag simma bara runt, runt tills jag såg den och tog den.


Paula och Ruben skulle ALDRIG någonsin komma på tanken att hoppa i sjön, utan dom ligger mest bredvid matte och ibland strosar dom runt lite på standen!


Även fast vi har skog runt omkring oss och frå springa vart vi vill så föredrar vi att vara i mattes närhet! Ruben ligger alldeles bredvid matte...


 

... och Paula ligger i solstolen


Vilka tråkmånsar! Dom förstår inte vad dom missar!


Vi var på stranden i några timmar och jag var större delen av tiden i vattnet. Lite då och då så tog matte och torka mig med handduk så att jag inte skulle bli kall eftersom det inte var så varmt, varken i vattnet eller i luften.


Jag skakar av mig efter ett dopp, men matte verkar inte uppskatta att jag står så nära henne...


Till slut så började det blåsa så mycket så vi gick tillbaka till stugan. Men efter en timme så gick vi till sjön igen så att jag skulle hinna simma lite till innan det var dags att åka hem!


Innan vi for hem så grillade mommo kött och "människorna" åt det till middag. Vi fick äta kalkonkorv och det var inte illa. Otroligt smaskigt!


Ruben kikar in i vedbon...


Sen var det dags att åka hem och jag ville inte alls kliva in i taxin. Jag HATAR att åka bil så långt (även fast det bara tar en och en halv timma).
Men nu är jag i alla fall trött efter allt simmande, så nu la jag mig ner direkt när vi började åka. Matte har lovat att vi snart ska åka tillbaka till stugan och då ska vi stanna några dagar.


När vi kom hem så var vi trötta och gick och vilade. Även fast vi älskar att vara i stugan så är det alltid spännande att komma hem och gå runt i kvarteret och nosa runt och kolla om det har "hänt något nytt"!


Idag, söndag så regnar det och är tråkigt väder så vi kommer inte vara ute så jätte mycket. En promenad kommer vi att få, men det blir inget sök utomhus. Sen blir det väl träning inomhus på eftermiddagen. Det gör inte så mycket att det blir en lugn dag eftersom vi är trötta idag, efter gårdagens resa.


LYCKA

 
 
Leo

Leo

15 juni 2008 22:37

Hörru...Vad tror du om Jakt? Det har du ju inte provat på...
Jag tror du skulle klara av (även det!) väldigt bra :-)

http://www.arctoshundskola.com

 
Gammelmatte

Gammelmatte

16 juni 2008 10:39

Jag håller med Leo! Försök få möjlighet att jaktträna med någon i SSRK. Ni behöver inte jaga praktiskt för det, men det är en JÄTTEROLIG aktivitet – inte minst för hunden. Med tanke på Lyckas glädje på bilderna tror jag ni skulle få mycket skoj och glädje av det.

Gammelmatte

http://www.trollsangen.se

 
Ingen bild

Lycka

17 juni 2008 16:22

Ja, det skulle säkert vara väldigt spännande med jaktträning!
Matte har lovat att ringa SSRK för att höra mer om detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards