Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Lycka, en servicehund - 24 mars 2009 20:28


Igår så var moster och Atlas och hälsade på. Han ville leka med mig, men jag var skitsur! Matte tror att jag ska till att löpa!


Efter att de hade åkt hem så gick vi ut för att få en rejäl promenad eftersom matte senare skulle på möte och vi få vara ensamma.
Matte kom hem sent, så det blev inte läge för någon träning, men det var helt okej! Som sagt var, så är vi dödströtta när vi varit ensamma och vill bara lägga oss ner och koppla av!


Imorse kom moster och hämtade Paula och Ruben för att köra dem till mommo. Atlas ska också vara där eftersom moster, Pontus och Atlas husse åkte till Thailand idag. Matte är nog lite avundsjuk på dem!


På lördag åker jag och matte till mommo för att stanna till söndag och då tar vi också med oss Paula och Ruben hem. Det ska bli kul att vara hos mommo, särskilt nu när Atlas också är där! OJ vad vi ska busa! Vi kan vara ute hur mycket vi vill och vi får vara lösa hela tiden! Annars när vi är där så vill jag inte vara ute på gården om inte matte är där, men om Atlas är med, då gör det ingenting om matte sitter inne i stugan...


Efter lunch så packade matte ner mina dummysar och köttbullar och så gick vi iväg för att träna.




På ditvägen så passade vi på att träna "fritt följ"


När vi kom fram till träningsplatsen (en stor parkering) så var det folk där som höll att mäta någonting och ställa upp en massa koner. Men, tänkte matte, det blir bra störning!



Så jag fick börja med att träna några enkelmarkeringar. Det gick bra! Någon gång så blev jag nyffiken på "gubbarna" med konerna och tittade lite på dem, men jag släppte inte dummyn, utan gjorde perfekta avlämningar ändå. Och fick köttbullar som belöning!


Perfekt avlämning till matte


Sedan gjorde jag en dubbelmarkering. Nu var "gubbarna" alldeles nära oss, och jag blev lite distraherad, men klarade ändå av det!


Efter det så promenerade vi iväg till Björkis, nu hade jag mitt tjänstetäcke på mig, för att köpa ett nytt halsband och ett ben åt mig.


Jag fick ett jätteben!


Vi gick efter en lugn gata, så jag fick gå lös, och jag höll mig nära matte hela tiden, fast vi mötte en hund. Jag tittade knappt på den, jobbar man så jobbar man!


När vi kom hem så åt jag och matte middag och sedan for vi till Brukshundklubben. Nu ska ungdomarna och deras hundar få träna vardagslydnad ett par tisdagar i rad. Idag tränade de: gå fint i koppel, inkallning och att passera andra hundar. Jag var demohund och fick även agera statist!


Nu när Paula och Ruben är borta så får matte känna hur det är att bara ha en hund hemma. Matte tycker att det är himla smidigt med bara en hund, men ROLIGARE med fler! Och tre är helt lagom! Och jag tycker också såklart att det är roligt att ha "syskon"! Så det ska bli kul när Paula och Ruben kommer hem igen, tycker både jag och matte!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards