Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lycka, en servicehund - 5 mars 2009 20:12


I måndags bar det iväg till boendet, igen!



Vädret var inte det bästa, men det brukar ju inte avskräcka oss! Min brukare mådde inte så bra, så hon tyckte att det var sååååå skönt att träffa oss och komma ut och promenera.
Ruben förstår också nu att vi är där för hennes skull, för när vi går in så  lägger han sig vid hennes fötter!


I tisdags var det underbart väder, så vi var ute hela dagen, härligt! Matte letade upp en stoooooor snöhög, där hon sedan slängde godis, som vi fick leta. Så himla kul! Och bra motion, med klättrandet! På eftermidden så kom moster och Atlas och hälsade på. Fast han var inte leksugen och faktiskt inte jag heller...Matte trodde inte sina ögon!!! På kvällen var matte på möte och vi fick vara hemma?!? Det är en allergiker med på mötena, så det är därför, säger matte.


Igår så hade matte sin kurs och moster hade åkt till fjälls, så det var bara för oss att vänta hemma... Fast när matte kom hem så gick vi direkt ut och var ute 1,5 timme, så vi var nöjda sedan. På kvällen var jag ute på balkongen när Annonsbladet kom. Jag hörde det, rusade till dörren, tog upp tidningen och la den i mattes famn! Paula och Ruben brukar också springa till dörren när posten kommer och stå i vägen för mig, men jag väntar bara tills de flyttar på sig och sedan gör jag mitt jobb.


Ibland när vi har varit ute och är på väg hem, utan att matte köpt någon tidning, så tar jag hennes vante så att jag får bära NÅGONTING! Sen går jag där, jättestolt!


Ja, det har inte hunnits med så mycket träning för oss, men i förmiddags tränade jag och Paula en stund. Ruben var dålig i magen så han ville inte vara med. Vi tränade positionsväxlingar och platsläggande. Efter lunch så var det städdax, suck! Fast sen på kvällen när städning, middag och rastning var avklarat så fick vi träna och vi verkligen träningssugna! Först fick vi söka godis i lägenheten. Sedan fick vi alla tre träna på att lyfta upp nycklarna från golvet. Efter det så tränade vi alla på varsitt freestylemoment; jag tränade "jenka" (att hoppa upp och lägga tassarna på mattes axlar). Ruben tränade "backa"och Paula tränade "trix" (att komma i position, framför matte, med baken mot hennes ben). Efter det så tränade vi platsläggande, alla tre samtidigt. Det gick bra, men Paula har tendens att resa sig för fort. Så mera träning för henne i detta moment! Till sist tränade vi positionsväxlingar, på avstånd.


Den här veckan har vi varit ensamma ovanligt mycket och matte har haft så dåligt samvete. Men nu har hon lovat att vara med oss HEEELA helgen och bara träääna, leeeka och vara utomhus så mycket som möjligt!!! Och på måndag kör mommo matte till luleå och vi ska få följa med! Medans matte sysslar med sitt så tar mommo hand om oss...


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards