Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Lycka, en servicehund - 13 mars 2009 22:20


Igår och idag har det inte hänt mycket i träningsväg, bara lite sökträning, kryp och positionsväxlingar. Igår så städade matte. Vi var inte rastlösa, men jag är inte riktigt vän med dammsugaren... Jag tycker den är otäck, samtidigt är jag nyfiken på den! Ibland springer jag iväg när den kommer nära och ibland måste jag stå alldeles bredvid den och STIRRA på den?!?


Här väntar Ruben o jag på att matte ska klä sig 


På kvällen skulle matte iväg för att handla och vi allihopa tog en promenad ner till Coop. På vägen hann jag så klart också busa en stund, kul!



Idag så gick vi med matte för att lämna tillbaka böcker. Jag bar böckerna till biblioteket och fick som vanligt följa med in. Matte lånade inga nya böcker, så jag bar inte något på hemvägen, men jobbade ändå, eftersom jag gick med tjänstetäcket. Fast jag oftast går med flexikopplet och alltså kan gå långt ifrån matte, så väljer jag ändå att gå bredvid henne! Det är väldigt bra, eftersom jag ju så småningom ska kunna gå lös (när jag jobbar ialla fall)!
Jag är ju väldigt förtjust i att bära vantar och ibland när vi möter människor så vill jag gärna låna deras... Fast när jag har tjänstetäcket på mig så ignorerar jag människorna vi möter. När vi var på väg hem så mötte vi Maggan! Hon berättade att hon ska få en ny, fyrfota familjemedlem, spännande!
Om det är fint väder i helgen så ska jag få dra pulkan för första gången.
Rapport om hur det gick kommer under helgen!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards