Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Nu MÅSTE jag ta i så jag lär mig öppna kylskåpet!

Av Lycka, en servicehund - 15 februari 2009 20:16


De här två dagarna har vi inte tränat så jättemycket! Vi har bara tränat "varsågod", "sök", positionsväxlingar (ligg, sitt, stå) och så har vi fått paket.


Igår så var vi på marknaden som har varit här i helgen. På väg dit fick vi gå "fritt", alltså vi gå i flexikoppel och nosa hur mycket vi ville. Men när vi kom fram till marknaden så fick jag mitt tjänstetäcke på mig. Det är alltid spännade på marknaden; en massa olika hundar! Fast jag får ju inte hälsa på dem när jag jobbar, men titta kan man ju alltid... När matte stod och handlade så tyckte jag att det blev tråkigt så jag la mig ner, mitt bland alla människor. Snacka om att kunna koppla av!

På kvällen var vi trötta så när matte satte sig ner för att arbeta på datorn så la vi oss lugnt ner och gnagde ben som matte hade köpt åt oss på marknaden.


Idag så promenerade vi med matte till Ö&B. På ditvägen så fick vi springa lösa och jag såklart hoppa efter min vante ut i djupsnön! På Ö&B köpte matte lite "tillbehör" som hon behövde för att kunna sätta ihop min skrinda med skalmarna. Nu i veckan ska matte fixa till skrindan och så ska jag förhoppningsvis snart få börja dra. Hoppas det bara inte börja snöa, för då går det inte!


När vi gick hem så jobbade jag, alltså gick med tjänstetäcket och hjälpte matte med övergångsställsknapparna. Jag nästan SPRINGER fram mot knappen och KASTAR mig upp, oftast utan att matte har sagt kommandot!
När vi kom hem så fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle träna lite på att öppna kylskåpsdörren!?!? Och matte var snabb med att plocka fram godis så att jag blev belönad!


...bildbevis...


LYCKA



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards