Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Lycka, en servicehund - 10 februari 2009 21:56


Igår på dagen så hade matte flera ärenden som hon skulle göra, så det fanns inte tid för någon träning... Fast vi fick ju följa med henne och det är ju alltid lika roligt och alltid händer det något spännande!


På eftermiddagen så brukar jag åka till boendet på måndagar, men nu har vi bytt dag. Vi kommer att åka dit på fredagar istället och på dagtid, så att vi kommer ut medan det är ljust. Så igår så passade matte på att handla istället. Eftersom det var så kallt ute så fick vi faktiskt stanna hemma, och det var faktiskt helt ok! Vi hade nog frusit ihjäl om vi hade suttit utanför affären och väntat på matte! Och som vanligt när vi har varit ensamma så var vi jättetrötta. Vi gick bara ut en liten sväng sen lade vi oss för att vila.


Jag har hämtat mattes sko


Idag så var vi på Björkis och provade en dragsele åt mig. Imorgon får jag nämligen min skrinda, som gammelmatte har köpt åt mig! Det ska bli jättespännande att få börja dra och matte tycker att det kommer att vara himla praktiskt att jag kan hjälpa henne med det också! Så klart så köpte matte ben åt oss också så när vi kom hem så la vi oss direkt på mattes säng för att tugga på varsitt.


Paula hämtar posten


Och på eftermiddagen så var det dags att åka till Brukshundklubben.  Idag fick ungdomarna och deras hundar träna "fritt" bland grundfärdigheterna, alltså på de moment de ville. Så de tränade bla. utgångsställning och stå.
Matte visade också doggie-zen och sedan fick ungdomarna prova på det.
Sedan tränade de targeting med targetstick och post-itlappar. Ungdomarna hann också med att träna "hålla fast".


Ruben gör volter


Matte tyckte det var jättekul att se att de varit flitiga med att träna hemma och det märktes särskilt när de tränade "hålla fast"!
Jag och Paula fick, som vanligt, vara demohundar.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards