Alla inlägg den 28 september 2008

Av Lycka, en servicehund - 28 september 2008 19:57


Idag på förmiddagen har jag varit jätteduktig! Först när vi var på väg ut så gick jag "automatiskt" och tryckte på hissknappen! Sedan när vi var ute så mötte vi tre olika hundar och jag tittade lite på dom och sedan sprang jag i full fart till matte, utan att hon hade ropat på mig! Klick och massor av belöning såklart; godis, glada yttringar (från matte) och klappar!


Efter lunch så skulle matte på någon utförsäljning och vi följde som vanligt med, men vi fick så klart vänta utanför. Paula trodde nog att hon skulle få följa med in, för hon gick in genom dörren, som stod öppen! Fast det var värt att vänta på matte en stund, för sedan tog vi en lång promenad hem.


När vi skulle passera vägen så gick jag fram och tryckte på övergångsställsknappen, utan kommando. Och när vi hade börjat gå över vägen så vände jag och tryckte på knappen en gång till! Tänk om testet hade varit den här veckan istället...


På eftermiddagen så byggde matte en agilitybana i våran hall (den är ganska lång). Det blev två hopphinder och en "tunnel". Vi sprang banan några gånger var.


Efter det tränade jag på den lösa lampknappen. Idag tryckte jag bara med tassen. Idag höjde också matte knappen en bit från golvet och det gick också jättebra! Nu har jag det där "draget" till knappen som matte vill att jag ska ha.


Paula och Ruben tränade också en stund med lampknappen. Sedan fick vi avsluta med att söka godis i lägenheten.


Precis som igår, så började jag dra i kylskåpsdörren när matte satte sig framför datorn! Jag drar och drar och blir aldrig "less", snacka om arbetsglädje!


Det är samma sak med hissknappen; jag trycker och trycker, fast den redan lyser. Inte förrän mattes assistent öppnar hissdörren så ger jag mig!


Imorgon ska det bli kul att besöka boendet igen, eftersom jag inte var där förra veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards