Alla inlägg den 26 september 2008

Av Lycka, en servicehund - 26 september 2008 01:11


Dom här senaste dagarna har det inte blivit så mycket träning. Matte har haft så mycket annat att göra. Vi har som tur var kunnat vara med henne, så det har blivit massor av promenader, hit och dit, fram och tillbaka! Fast det är inte så tokigt det heller! Det är "värst" för Paula och Ruben att vi inte har hunnit träna så mycket, idag har dom faktiskt varit lite rastlösa.
Jag som jobbar varje dag, aktiveras ju "automatiskt"! Och jag har varit jätteduktig!


Mitt eksem besvärar mig knappt alls längre och löpet är över. Matte tycker att jag nu börjar bli mig själv, glad och aktiv! Även fast matte någon dag glömde mitt tjänstetäcke så hjälpte jag henne med hissknappen och övergångsställsknapparna! Matte bestämde också att jag inte skulle testas denna vecka. Hon tycker att det är bättre att vänta tills jag är HELT "frisk"!
Nästa testtillfälle är i mars och då kommer jag att fixa det! Hoppas bara att jag får vara frisk och kry då och att jag inte löper. Men det skulle ju vara helt otroligt om något händer med mig då!!!


Nu har matte också köpt en lampknapp. Jag har fått börja om helt från början med träningen att tända lampan. Nu lägger matte knappen på golvet och jag ska trycka på den med tassen! Sedan för matte den högre och högre upp efter väggen. Jag har ju kunnat tända lampan utan problem förut, men jag har börjat trycka med nosen och då funkar det inte! Och nu är det bara att träna, träna, träna på dom fyra momenten som jag inte klarade! Nog för att det var eksemet och löpet som "förstörde" testet, men nu tar matte inga risker, i mars ska jag klara det!


Mommo dök plötsligt upp hos oss igår! Och som vanligt har vår lycka inga gränser när vi träffar henne! Nästa vecka ska ju jag och hon åka på egna äventyr, UTAN matte! Vi åker ju till Öjebyn, där jag ska röntga armbågar och höfter och även ögonlysas. Matte är lite orolig att jag ska tycka att den långa bilfärden blir jobbig eftersom jag inte gillar att åka bil långt, men det ska nog gå bra. Förhoppningsvis så blir jag trött och sover!


Idag har vi iallafall fått träna "sök" och "fritt följ". Matte tycker det ser ganska roligt ut när vi alla tre går på hennes vänstra sida, tätt intill varandra! Och alla tre har ögonkontakt med matte och "skiner som solar"!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards