Alla inlägg den 25 april 2008

Av Lycka, en servicehund - 25 april 2008 20:37


25/4-08
I dag har vi inte hunnit träna någonting förutom "sök"! Matte har haft så himla mycket annat att göra i dag. Hon har bl.a förberett teorin som barnen på Brukshundklubben ska få ha på tisdag. Den här gången kommer det att handla om hundens kroppsspråk och signaler.


Fast vi har iaf hunnit vara ute ordentligt på dagen. Jag har fått hoppa efter snöbollar i snön. Det fanns oxå en härlig lerpöl som jag har lekt i! Som tur var så sprang jag omkring i snön efteråt så jag blev ganska ren.


Även fast vi inte har hunnit träna i dag så har jag jobbat mycket. När vi var på väg ut före lunch så kom posten. Jag var så ivrig att få gå ut så jag struntade i posten! Fast när vi kom in så hämtade jag posten. När jag skulle lyfta upp den till matte så rullade hennes rullstol bakåt så posten for i golvet, men jag tog den bara upp den igen och gav den till matte.


När matte var själv under lunchen så ringde hennes telefon. Eftersom cd-spelaren var på så for matte och stängde av den. När hon hade pratat färdigt i telefon så ville hon ha på cd-spelaren igen och i stället för att rulla hela vägen till hallen och sätta på den så for hon in i vardagsrummet ( där jag låg på soffan ) och bad hon mig sätta på den och det gjorde jag såklart och gärna!  Som belöning fick jag en liten bit av hennes lunchmacka och såklart MASSOR med beröm!


Sen har jag oxå burit hem mattes tidning hem från kiosken. Alla människor som vi mötte på vägen tittade på mig och log...


När vi var nästan hemma så blev jag kissnödig och då släppte jag tyvärr tidningen för att kissa. Nåja, det är sådant som händer, det är inte hela världen.


Jag tror nog att matte tycker att jag är världens bästa LYCKA!


hälsar

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards