Alla inlägg den 3 april 2008

Av Lycka, en servicehund - 3 april 2008 20:50


Just nu är matte lite ofokuserad på oss eftersom hon åker till Brasilien på lördag! HON har lite problem med att vara koncentrerad när vi tränar, hon funderar hela tiden på om han har glömt att packa något viktigt!


På förmiddagen fick vi iallafall träna "cirkuskonster" och sök. Efter lunch gick vi till Björkis och tittade på en släde som matte ska köpa till mig så att jag kan börja dra. Fast det blir nog inte förrän till vintern eftersom snön har börjat tina.


På eftermiddagen blev det ingen träning för att matte packade det sista och så  borstade hon igenom Ruben. Han börjar bli lite långhårig fast matte ska vänta med att klippa honom tills hon kommer hem från semestern. Egentligen ska ju Bologneser vara långhåriga, men både matte och Ruben själv trivs bättre när han har kort hår. Matte påstår att tiden inte räcker till för hans pälsvård sen jag kom in i familjen, undrar varför?!?


Det här blir min sista blogg på ett par veckor. Imorgon kommer Maggan, Leo och Acke och hämtar mig och sedan ska jag vara med dom hela helgen. Paula och Ruben åker till en familj på lördag och ska stanna där ett par dagar. På måndag samlar "moster" ihop oss och sedan ska vi vara med henne 1 vecka ute i en stuga. Efter det kör "moster" oss till Lannavaara där vi också ska vara i 1 vecka. Måndagen den 21 april kommer vi hem och då har matte också kommit hem.


Det ska bli två väldigt spännande veckor för oss och jag undrar hur matte ska klara sig utan oss så länge...


Vi hörs igen om ca. 2 veckor

hälsar LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards