Alla inlägg den 24 april 2008

Av Lycka, en servicehund - 24 april 2008 21:15


24/4-08
På förmiddagen fick vi träna sök (som vanligt). Vi brukar växla mellan att söka godis och den lilla papperslappen.


Matte bad mig också hämta mitt tjänstetäcke och det har jag ju haft lite problem med och nu har jag ju inte gjort det på ett tag. Men, jag fattade direkt vad jag skulle göra och jag gjorde det flera gånger på rad, så nu kan man nog säga att jag kan det momentet!


Jag kanske ska få lära mig att hämta det från längre avstånd, men matte får se hur hon gör med det, det viktigaste är att jag nu kan detta eftersom jag haft så svårt för det.


När mattes assistent var på lunch så kom posten. Jag låg och sov på köksgolvet, men for upp som en raket och hämtade den, la den i mattes famn och sedan kunde hon själv lägga upp posten på bordet! Tänk, vilken fantastisk hjälp jag är för henne. Istället för att vänta tills assistenten kom tillbaka så kunde JAG hjälpa matte istället!


Efter lunch var vi ute ett par timmar i det soliga vädret. Jag fick bära mitt täcke nästan hela tiden och matte blir fortfarande så imponerad av att jag blir så koncentrerad när jag får på mig det!  Efter att matte hade uträttat sina ärenden så fick jag leka med min tross. Ännu finns det snö kvar så att jag kan dyka efter mina leksaker! Det har också bildats massor med roliga vattenpölar nu när snön töar och det är ju alltid roligt att få leka i dom.


Efter middagen fick vi träna. Nu verkar det som om matte har fattat att hon inte längre är i Brasilien, utan är lite mer fokuserad på oss...
Jag fick börja med att träna volter. Jag måste fortfarande använda targetpinnen till hjälp. Cd-spelaren trycker jag fortfarande på lite när jag känner för det, men även när matte VILL att jag ska göra det!


Sedan "tappade" matte sin penna flera gånger och jag lyfte såklart upp den och la den i mattes famn. Jag tog den också från Paula och gav den till matte!!!


Sedan stängde jag dörrar och kämpade på med kylskåpsdörren. Det SKA gå!!!


Paula fick också träna "volt" och hon klarar det nästan utan targetpinnen.
Efter det fick hon lägga pennan i skålen (som hon av någon anledning tycker är jätteroligt). Hon fick avsluta med att träna positionsväxlingar.


Ruben låg ett tag och gnagde på ett av sina nya ben, men efter en stund kom han också och ville vara med och träna. Idag tog han bara och stängde skåpdörrar och kökslådan.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards