Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Lycka, en servicehund - 5 augusti 2009 10:53


I måndags kväll så tog vi bara en lugn promenad. Det blev ingen träning eftersom det var så varmt! T.o.m. JAG gick sakta! Men jag tryckte ändå på övergångsställsknapparna, fast jag var lite "seg" i huvudet.


Igår, tisdag, så var det ännu en jättevarm dag och vi gick ner till bäcken efter lunch. Först simmade jag runt ca. en halvtimme och sedan gick vi till "fältet" för att träna en stund. Och efter att jag hade fått svalka mig så var jag i toppform!


Jag började med att söka; två dummysar lades ut i det höga gräset. Jag satt lugnt och stilla bredvid matte och väntade tills jag fick kommandot: "Sök".
Den första dummysen hittade jag på nolltid! När det var dags för att söka den andra så hittade jag inte den, utan tittade mot matte hela tiden för att få hjälp. Tyvärr har vi inte tränat dirigering så mycket den här sommaren så matte var inte så mycket till hjälp! Men, hon uppmuntrade mig att söka vidare och till slut hittade jag den! Och så fick jag BOLLEN som belöning!


Linjetag


Sedan fick jag träna två linjetag, med dold dummy. Första gick jättebra! När jag skulle göra det igen så började jag helt plötsligt söka?!?! Matte sade då: "Ut!", en gång till och DÅ gick det upp ett ljus! Och jag sprang helt rakt och hittade dummyn! Efter det så gick vi hemåt. På kvällen så var det lite svalare ute och vi tog en rejäl promenad.

Idag, onsdag, så var det ÄNNU varmare! Så när vi gick till boendet så var det bara en sak att göra: BADA!!! Så vi gick iväg till bäcken, UNDERBART! Ruben var också ned och svalkade av sig. Men han simmar ju inte utan doppar sig upp till magen. Och efteråt så får han ny energi och springer som om han vore 1 år och inte 9!


På tillbakavägen så sade brukaren till matte hur roligt hon hade haft det idag!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards