Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Idag var det surströmming på menyn ~ för matte...

Av Lycka, en servicehund - 30 augusti 2008 16:08


Igår, fredag, tränade vi sök inomhus och sedan tränade vi på "Varsågod", alltså att ligga på golvet med godisbit framför sig och vänta på kommandot av matte. Vi tycker att den övningen är jätterolig!


Efter lunch så hade matte massa ärenden att uträtta så vi fick såklart följa med. Jag tror nog att vi gick runt halva Kiruna! På hemvägen så gick vi också förbi våran favoritaffär, Björkis, och så köpte matte ben åt oss!


Jag har verkligen blivit en riktig hejjare på att trycka på hissknappen!
Nu har jag förstått på vilken av knapparna som man ska trycka på, den nedersta.


På kvällen så var ju matte bjuden på middag hos sina kompisar och jag fick träffa min kompis Moa! Hon har en jätterolig "gummikotte" som jag genast brukar leta upp när jag kommer dit och sedan springer jag omkring med den i munnen för att visa den för alla! Ibland spottar jag ut den för att Moa ska få leka med den också och sedan spottar hon ut den till mig osv. När vi kom hem på kvällen så var vi alla tre trötta och gick och lade oss direkt!


Idag så regnade det när vi skulle gå ut på förmiddagen, så det blev bara en snabbtur, Ruben hatar ju som sagt regn!


Efter lunch så gick vi på en promenad. Det har inte blivit av att träna idag, vi har varit så trötta. Matte vet inte om det beror på vädret eller gårdagen, med massa bus. Jag har tillochmed varit för trött för att gnaga på ben! Paula och Ruben däremot har iallafall orkat göra det!


Men jag har iallafall tryckt på hissen och på övergångsställsknapparna idag!
På kvällen ska vi allihopa åka till moster och de ska tydligen äta rutten fisk = surströmming! Tur att jag har vilat idag så att jag orkar leka med Atlas!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards