Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Lycka, en servicehund - 22 augusti 2008 23:42


I onsdags tränade jag apportering utomhus. Nu är matte noga med att bara belöna när jag avlämnar korrekt, alltså i mattes famn och nu har jag blivit jätteduktig!


Efter lunch så åkte vi till moster. Atlas hade varit ute hela förmiddagen så han var så trött och jag är lite "konstig" nu när jag löper så ingen av oss ville leka....


På kvällen så fick vi vara själva en stund eftersom matte var på möte.
Hela sommaren har vi fått vara med matte hela tiden, men nu när hösten kommer så har matte en del aktiviteter där vi inte kan följa med. Trist!


På torsdag så städade matte (ny städdag). Direkt efter hon var färdig så gick vi ut och vi fick söka.


På kvällen gick vi ut för att få en ordentlig promenad. När vi hade gått en bit så började det ösregna! Det forsade efter gatorna och vi alla var genomdränkta! Inte ens jag som inte annars bryr mig om regn, tyckte att det var speciellt kul!


Idag, fredag, så har vi tränat olika saker. Utomhus har jag fått träna på att inte gå över vägen när jag är lös. Matte säger: "stanna" och jag ska vänta tills hon säger: "varsågod". Vi har tränat på det sen jag var liten så det är inget problem för mig. Än så länge tränar vi detta på lugna gator, utan trafik,andra hundar m.m Paula och Ruben kan redan detta och matte hoppas att jag också lär mig det.


Inomhus så fick vi träna på att trycka på övergångsställsknappen. Ingen av oss tre behöver längre post-itlappen som hjälp.


Efter det fick vi träna med apporten. Idag höll både jag och Ruben den längre än vad vi brukar och Paula satte iallafall tänderna runt den.


När jag sedan skulle öppna skåpdörren så öppnade jag den nästan helt!
När jag har blivit riktigt duktig på det här så ska jag få börja att försöka öppna kylskåpsdörren igen.


Imorgon ska matte kanske gå och titta på lydnadstävlingar, men då ska vi få vara hos moster under tiden!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards