Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Lycka, en servicehund - 13 augusti 2008 21:02


I måndags så var vi som vanligt på "mitt" boende. Den här gången så promenerade vi hela timmen. "Min" deltagare tycker om att promenera och hon tycker att det är extra roligt när hon får gå med mig.


Ruben och Paula var hos moster och Atlas, men det blir sista gången på ett tag framöver eftersom Atlas ska gå kurs på måndagar.


Matte och hennes kompis har också träffats för att planera för barngruppen som startar igen om två veckor. Nu fram till att snön kommer så kommer det att bli mest agility. Det ska även komma ett till barn med hund in i gruppen, det blir spännande!


Igår , tisdag, så var jag med matte in på biblioteket. Så småningom så ska jag också få dra böckerna i en kärra. Innan jag börjar dra så ska jag få mina höfter röntgade så att se att allt är okej. I oktober åker jag med mommo till Öjebyn och röntgas.


Eftersom jag helt plötsligt har fått problem med att trycka på övergångsställsknappen så ska jag träna extra mycket på det nu den närmsta tiden. Idag har matte varit och lånat en "övergångsställsdosa" för att jag ska kunna träna även inomhus och då blir det lättare att träna oftare. Vi har också tränat under de senaste dagarna.


Förutom sök så har jag tränat på att lägga hundmatsburkarna i påsen. Nu var det längesen som jag gjorde det, men jag lyfte i alla fall burkarna ifrån golvet. Nästa steg är att jag ska släppa ner dom i påsen.


Jag har också tränat på att bära nycklar, men jag vill inte ens lyfta upp dom från golvet. Nycklar är nog det enda som jag inte bär! Paula och Ruben har också fått träna på att bära nycklar. Paula är den enda av oss som satte tänderna i nycklarna...


Imorgon ska vi gå och titta på när Maggan visar upp rallylydnad. Vi får hoppas att det inte regnar!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards