Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Lycka, en servicehund - 16 augusti 2008 19:46


Idag när matte vaknade så såg matte att det var blodfläckar på golvet! Jag har alltså börjat löpa! Matte tror att det var därför som jag var så ofokuserad på rallylydnaden häromdagen. Maggan frågade matte om jag skulle börja löpa, eftersom att det var en lös hanhund som sprang runt plan, men matte hade ingen aning om att det var dags.


Eftersom att det idag var så soligt och fint väder så gick vi på en rejäl långpromenad. Matte tog med sig dummyisen för att jag skulle träna avlämningar och matte hade också planerat att vi skulle gå förbi agilityplan.
Men, hon insåg ganska snabbt att jag inte skulle kunna koncentrera mig på något sådant, jag var bara intresserad av att lukta på pissfläckar!


Matte ville inte heller träna agility med Paula, eftersom att hon inte ville att jag skulle lämna "löplukter" efter mig på plan. Så det blev "bara" en promenad! Jag passade också på att ta ett dopp i sjön!


Men jag tryckte i alla fall på "övergångsställsknappen" idag! Och igår tryckte jag på hissknappen! Jag har nog inga problem med att lära mig dessa moment igen, så matte behöver nog inte vara orolig inför testet framöver.


På eftermiddagen kom lille Atlas! Han hann bara in genom dörren, sen var leken igång! Tur att han är så ung ännu, så han inte bryr sig om att jag löper...


Efter att vi alla hade ätit middag så gick vi ut hela gänget för att rastas och leka lite till. Vi fick också söka godis på gräsmattan. Matte vet inte om Atlas brukar göra det, men han var väldigt duktig på det! Vi ska ha Atlas hos oss tills imorgon. Det blir kul, för då får vi leka imorgon också!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards