Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Apport av kanin

Av Lycka, en servicehund - 31 juli 2008 19:50


Idag på förmiddagen så tränade vi ingenting utomhus eftersom regnet öste ner! Ruben och Paula AVSKYR när det regnar och dom vill bara gå in.
Matte hade bestämt att vi inte skulle åka till moster när vi skulle ta hand om Atlas, utan han fick vara hemma hos oss.


Så vid lunchtid så kom han. Jag och han blev jätteglada när vi såg varandra! Fast idag så började vi inte leka på en gång, konstigt nog! Vi båda var nog ganska trötta efter dom senaste dagarnas hålligång... När vi sedan gick ut så blev det däremot lek, både jaktlekar, dragkamp och brottning. Efter en stund så gick vi in och då var lille Atlas så trött. Han krånglade sig upp(han är inte särskilt liten!) i mattes famn och sov en stund...


På eftermiddagen fick jag göra något som jag aldrig har gjort förut: Att bära en kanin (död, förstås!). Maggan och Leo kom till oss och hade med sig kaninen. Maggan lade kaninen på marken och sen väntade vi tysta för att se hur jag reagerade. Och jag gick genast fram till kaninen, tog ett ordentligt grepp om den och lyfte upp den!


 


 


    


Varje gång som det var min tur (jag och Leo turades om) så sprang jag fram till kaninen och plockade upp den! Matte kan inte så mycket om jaktträning(vi ska gå kurs till hösten), men Maggan sa att det var otroligt duktigt av mig! Så nu blev matte ännu mer sporrad att träna jakt med mig. Vi ska också köpa en sjöfågel som vi ska ha med oss till stugan nästa vecka för att träna vattenapporteringar, istället för att använda vingen.


Imorgon är det sista dagen, för den här gången, som vi ska passa Atlas.
Det har varit en väldigt rolig vecka, både för mig och matte, men det är också jobbigt att vara med en valp flera timmar varje dag. Det är ju inte så länge sedan jag själv var valp!


LYCKA

 
 
Ingen bild

Leo

3 augusti 2008 20:32

Gå in på SSRK-Kirunas hemsida under Aktiviteter; där står om en kurs dom kommer att köra som jag tror skulle passa er :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards