Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Lycka, en servicehund - 30 juli 2008 22:49


Nu är det några dagar sedan jag har skrivit min blogg, men det har helt enkelt inte funnits tid!


Ända sedan i måndags så har vi varit "barnvakt" åt lille Atlas. Vi har varit hemma hos moster hela dagarna och varit med Atlas. I måndags gick vi direkt från moster till boendet. Det var så fint väder så vi tog en promenad och sedan fick jag simma i bäcken. Vi tränade inte alls något eftersom vi inte hann (vi har ju bara en timme på oss).


Både måndag och tisdag natt hade vi en nattgäst. En amstafftik som heter Moa. I början var jag lite sur på henne eftersom jag aldrig har träffat henne förut. Jag blev mest sur när hon hoppade på matte och skulle pussas och när hon skulle hoppa upp i mattes säng! Men Moa bara viftade på svansen och ville att vi skulle leka och naturligtvis så blev det så, leka är ju alltid roligt! Det blev både brottning och dragkamp! Jag tillät tom Moa att sova i mattes säng, med matte, under natten! Vi har alltså varit FEM hundar hemma hos oss! Snacka om hundliv! Paula och Ruben som inte är så intresserade av andra hundar har sett ganska uttråkade ut när vi andra har busat för fulla muggar!


Dom här dagarna med Atlas har varit fulla med bus och lek.  Nu har han blivit lite större (nästan lika hög som mig, 3,5 månader gammal!) och då går det riktigt bra att leka. Ändå förstår jag att han är ung så jag är väldigt försiktig med honom.


Vi har lekt så gott som oavbrutet när vi har varit tillsammans dom här dagarna och både jag och Atlas har varit helt slut på kvällarna! Idag, onsdag, så var vi till bäcken så att jag skulle få simma och Atlas hoppade också i, för han ville vara med mig. Han kunde simma, även om han plaskade väldigt mycket! Det var så skönt att svalka av sig idag när det var så hett.


Någon träning har vi knappt hunnit med. Det vi har tränat har vi tränat utomhus. Idag, onsdag, så tränade vi: "Hopp", "Backa", "Kryp", "Varsågod", "Framåt" och så har vi fått söka, både utomhus och inomhus.


Både i morgon och på fredag så ska vi också vara med Atlas. Fast han kommer troligtvis att vara hemma hos oss, istället för att vi åker till honom.
Om vädret är fint så ska vi vara där, eftersom vi kan vara ute hela tiden (inhägnad uteplats, med gräsmatta och en stor altan!). Matte passar på att sitta och sola på altanen och vi kan leka hur mycket vi vill!


Nu till helgen när vi inte ska passa Atlas så ska vi ta och träna ordentligt!
Både vi och matte saknar träningen och vi är ju vana att få träna varenda dag!


Nästa vecka åker vi till stugan i några dagar och det ska bli härligt för där kan jag simma i sjön hur mycket jag vill och så ska jag få börja att apportera vingen från vattnet.


Hoppas bara att vädret är något sånär bra så att vi kan vara ute hela dagarna.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards