Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Lycka, en servicehund - 3 juli 2008 22:43


Igår, onsdag, när vi var ute på förmiddagen så var vi utanför ett äldreboende som ligger i närheten av där vi bor. Personal och några boenden var ute i det fina vädret och en av personalen visslade och försökte få mig att komma dit. Matte gick då med oss alla tre dit och vi blev insläppta genom grinden.


Både personalen och de boenden blev jätteglada av att vi kom och vi fick massor av klappar och kel! Matte berättade för personalen att både jag och Paula är Assistanshundar och det tyckte de var spännande.


På kvällen gick vi på en långpromenad i det fina vädret och helt plötsligt började jag att dra hysteriskt i kopplet och skulle åt ett speciellt håll! Matte undrade vad det var jag ville och gick efter mig. Och där; jag hade känt vittringen av en bäck! Matte släppte lös mig och jag sprang direkt och slängde mig i vattnet! Och sedan simmade jag, och simmade, och simmade...


Jag simmade runt i vattnet i ca. 30 minuter och kom bara upp ett par gånger för att skaka av mig! Vilken tur att det finns ett så bra ställe för mig att simma som ligger ganska nära oss.


Idag, torsdag, sökte vi utomhus och jag var även i fontänen och tog ett dopp (eller fler).


Efter lunch så gick vi med matte på stan, men det var så varmt så det gick i snigelfart (i alla fall för Ruben och Paula). Jag hade full fart som vanligt!
På eftermiddagen så promenderade vi iväg till bäcken igen och jag hade så bråttom när jag förstod vart vi skulle.  Så idag har jag också simmat hur mycket som helst! Jag bryr mig inte om att matte inte hade tagit med någonting som jag kunde apportera, utan jag bara simmar omkring och jag tycker det är så vansinnigt roligt!


När jag hade simmat ett tag så gick vi till en äng, där jag skulle få göra ett sök. Idag gömde matte sin mössa (den som Paula brukar bära in) i högt gräs.
Jag for iväg som ett skott när jag fick kommandot "sök". Det var ganska svårt att söka i så högt gräs eftersom jag aldrig har gjort det förut, men jag söker med otrolig energi och hittade den till slut. Vilken lycka!!!


Sedan simmade jag en stund till. När vi gick hemåt så småningom så var jag ganska trött, men VÄLDIGT nöjd.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards