Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Lycka, en servicehund - 15 juli 2009 11:14


I måndags var vi först med matte och gjorde något ärende. Efteråt gick vi till skogen och jag fick leta upp min boll några gånger.


På hemvägen stannade vi till vid "våran" fontän och stannade där en stund.


 


Matte solade och jag badade! Paula och Ruben "pysslade". Dom var även upp på kanten på fontänen och drack vatten. Vilken tur att den finns så nära oss, så att vi kan dricka och svalka oss såna här varma dagar! Och jag brukar alltid springa till fontänen och doppa mig när vi passerar den...


 

Fontana di Trevi och Anita Ekberg med beundrare, eller kanske Fontana

di Kiruna och jag med mina bästa kompisar?


Stilstudie... Fontänen är nog så grund för mig att simma i


På kvällen var det fortfarande varmt och skönt så vi tog en långpromenad, härligt!


Igår, tisdag, så var det dags för matte att handla mat och vi var naturligtvis med! Nu har jag blivit sååååååå duktig när vi möter andra hundar! Även fast att den andra hunden går precis intill mig så går jag bara förbi! Alltså, även när jag är lös! Snart så kommer jag nog att börja få gå lös, de gånger som jag har tjänstetäcket på mig i alla fall.


Även denna kväll så var det varmt och skönt, +22, så matte packade handduk och boll och så gick vi ner till sjön. Och som vanligt, när jag ser vart vi är på väg, så springer jag i förväg. Men, jag hoppar aldrig i innan matte har kommit fram! Sedan simmade jag och hämtade bollen, om och om igen... Även Ruben var ner och doppade sig, men han var bara i grunt vatten och var alldeles svart när han kom upp! Som tur var så hade ju matte handduken med sig, så assistenten kunde torka bort den värsta gyttjan!
Efter att jag hade badat färdigt så gick vi runt i området och "bara var".


Idag, onsdag, så har det varit väldigt ostadigt väder, sol och regnskurar om vartannat. Men, brukaren ville att vi skulle träffas ändå, det var ju ändå varmt och skönt ute. Ruben vägrade gå, så han satt i mattes famn med en handduk som regnskydd!?!?!?


 

Ruben gillar INTE regn...


Vi promenerade ner till Bruksis, där Maggan befann sig. Matte skulle köpa hundmat av henne. När jag såg Maggan så blev jag så glad att jag hoppade upp och nästan knockade henne!
Och som sagt; så gör jag inte på NÅGON annan! Acke och Leo var också där, men konstigt nog så gick jag inte ens fram och hälsade... Det kan bero på att det också satt en annan hund där som jag inte har träffat förut!


Ikväll så är det också +22, så vi går nog till bäcken senare. Om det inte börjar regna förstås...


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards