Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Lycka, en servicehund - 12 juli 2009 19:17


Dom senaste dagarna har det varit fint väder och vi har varit ute mycket och inte tränat så mycket inomhus. Vi har promenerat, busat m.m och "bara varit". Och matte har njutit av värmen!


Lite lek i fontänen!


Häromdagen så fick jag också bära klövjeväskan. Jag står helt stilla och är helt koncentrerad när den tas på mig. Och som vanligt så tittar folk på mig när jag kommer gående med min väska!


Jag har också fått simma i bäcken och efteråt så skulle jag få leta upp bollen som gömdes i gräset. Jag skickades iväg och for iväg som ett skott!


 

Jag letar bollen...


Och letade, och letade, och letade..., men gräset var så högt att det helt enkelt inte gick att hitta bollen! Nåja, jag gjorde mitt bästa och vi får se om jag hittar den nästa gång vi går dit. Paula och Ruben nosade runt i det höga gräset och sedan lekte jag och Paula med mössan.

Idag, söndag, så promenerade vi ner till agilityplanen för att Paula skulle få träna. Hon sprang: A-et, bommen och bordet. Det var ganska varmt så hon tränade inte så länge.


Sedan gick vi iväg mot sjön för att jag skulle få simma, men det var folk där vi brukar vara, så vi struntade i det. Men jag tog i alla fall ett snabbdopp!
Efter middag och vila så såg vi ganska trötta ut, tyckte matte.


 

Jag och brorsan vilar tillsammans


Hon tittade nyheterna och vi låg som döda bredvid henne. Hon tänkte då att hon skulle passa på att pyssla lite med datorn, men i samma sekund hon rörde sig så hoppade vi upp och tittade förväntansfullt på henne; "Ja! Nu ska vi få göra något roligt!". Så då fick vi träna en stund!


Jag tränade på "stegra" och "volt", än så länge med target. Och sen tänkte matte att jag skulle träna på att plocka upp fjärrkontrollen från golvet; men jag ville inte hålla i den! Matte har sett att när det är varmt och jag flåsar, så går det trögt för mig att träna någonting där jag måste hålla någonting i munnen. Och det är inte så konstigt! Jag har ju fullt upp med att flåsa!
Så det momentet får jag träna någon annan, svalare dag!


Paula tränade "trix" och nu klarade hon det, utan target! Matte sa: "Trix" och Paula ställde sig i position: Framför med matte med nosen framåt.
Sedan tränade hon också "stegra".


 

Ruben använder posten som huvudkudde!?!?


Ruben tränade också "stegra" och sedan "backa". Alla tre tränade alltså olika Freestylemoment! Och Paula och Ruben avslutade med att springa igenom agilitytunneln.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards