Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Ingen annan ska trycka på "min" övergångsstolpe...

Av Lycka, en servicehund - 27 oktober 2009 22:18


Här om dagen så försökte vi träna utomhus en stund. Men, pga snön så blir det så besvärligt med mattes rullstol. Nåja, jag fick träna med visselpipan, den här gången blev det stoppsignal. Och eftersom det var länge sedan jag tränade detta så började jag med att träna med frivilligt stopp. Vi gjorde som vi gjorde i våras; jag är en bit bort från matte och går emot henne för att få en snöboll kastad. Och i samma sekund som jag stannar upp så blåser matte i visselpipan och belöningen kommer i form av snöbollen! Matte tycker att det går väldigt bra att träna på detta sätt! Nu har vi visselpipan med oss varje gång vi är ute och ska passa på att träna stoppsignal och inkallning då och då.


Igår så var vi på Björkis för att köpa nya koppel. På hemvägen så kom vi till ett övergångsställe och där stod redan en man och hade tryckt på knappen. Nu tar jag ju mitt jobb väldigt seriöst så vad gör jag då? Jo, jag trängde mig förbi mannen och tryckte på knappen! Mannen såg väldigt konfunderad ut! Och varje gång vi passerade ett övergångsställe så tryckte jag på knappen, oavsett om vi skulle över vägen eller inte...


Igår kväll så var vi på Bruksis eftersom det var medlemsmöte. Och som vanligt när vi kommer dit så vill Ruben sitta i mattes famn. När halva mötet hade gått så hoppade han helt plötsligt upp på bordet! Och la sig pladask på magen med bakbenen rakt ut! Matte tänkte ta ner honom, men mötesdeltagarna tyckte att han skulle få ligga där. Och han verkade trivas, där i medelpunkten! Jag tyckte det var trååååkigt på mötet, jag fick ju inte leka med någon. Men, efter mötet så promenerade vi hem, så jag fick leka då istället!


  

Gruppfoto ~ fr.v Ruben (bolognese), Paula (spansk prinsessa), jag (golden) och Atlas (långhårig weimaraner)


Atlas har varit hos oss ett par förmiddagar denna vecka. Vi har lekt en liten stund på morgonen, precis när han har kommit, men sen har jag inte idas leka så mycket mer. Lite brottning bara! Jo, och så lite dragkamp! Och som vanligt när jag och Atlas har dragkamp så lyckas vi ta sönder någon av våra (mina, Ruben och Paulas!) leksaker. Den här gången så var det Rubens älskade tygben som blev demolerad! Fast det gick att trycka in stoppningen igen och sy igen hålet, så nu är den okej igen!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards