Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Lycka, en servicehund - 2 oktober 2009 11:18


Dom här senaste dagarna har det varit underbart höstväder; soligt, klart och friskt! Vi har passat på att vara ute så mycket som möjligt, mest promenerat faktiskt! Om man ska träna utomhus nu så gäller det att träna på dagen eftersom det blir så mörkt på kvällen! Fast snart kommer ju snön och då blir det ljusare!


  

Jag har hört någonting där borta i mörkret!


Vi har tränat inomhus en del; lydnad, freestylemoment m.m Jag har också återupptagit träningen med att öppna kylskåpsdörren och nu gick det riktigt bra. Jag behöver bara dra liiite, lite hårdare så far nog dörren upp! Nu när jag tränade så var dörren inte helt igenstängd och då drog jag upp den HELT!

Och nu har jag också helt plötsligt börjat att sätta på cd-spelaren igen, utan att matte har bett mig! Jag sätter på den när vi är på väg ut och matte håller på att klä på sig i hallen!?!?

Det blev inget personspår häromdagen, men jag ska få gå ett idag! På dagtid, innan mörkret faller...


  

Sjön med is och gruvan upplyst i bakgrunden


Igår, torsdag, så gick vi iväg mot sjön, på kvällen. Det var inte meningen att jag skulle bada, eftersom det är kallt nu, men det är fint att gå nere vid sjön och vi alla tre tycker mycket om att vara där. Jag sprang i alla fall ner och blötte tassarna, men jag hoppade inte i! Och det hade faktiskt lagt sig tunn is på vissa delar av sjön! Snart är vintern här, HÄRLIGT! Och vi alla tre tycker ju om vintern. Det märks speciellt på Ruben; Han skuttar omkring där ute, som en unghund! Han gillar när det börjar bli svalare ute.


  

Paula håller på att somna i mattes famn


Nu till helgen har dom lovat fortsatt fint väder, så vi ska vara ute mycket och även försöka träna något. Vi får se vad matte hittar på!


  

Närbild... på mig,

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards