Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Rubren nyklippt

Av Lycka, en servicehund - 26 oktober 2009 10:35


Veckan har varit väldigt intensiv, för MATTE! I tisdags var det pizza + vinkväll och matte var på dagen för att ordna beställningar mm. Som tur var så stannade mommo kvar en dag till så när matte skulle iväg på kvällen och äta och dricka så fick vi vara hemma med mommo. När vi är helt ensamma hemma så blir vi hysteriskt glada när matte kommer tillbaka och hoppar, skäller och jag vill bära någonting i munnen. Men, när vi har haft hundvakt (som nu i veckan) så är vi lugna när matte kommer hem. Man kan nästan tro att vi inte alls har saknat henne! Men, det ser matte som något positivt; vi har ju då haft det bra tillsammans med hundvakten!


Sen har matte också haft en massa annat att ordna med i veckan. Fast det har varit saker som vi har kunnat få vara med på och då är det ju helt okej. Så även fast vi inte ALLS har hunnit träna så har vi ändå fått stimulans och faktiskt varit trötta på kvällarna!


  


Ruben har också klippt sig. Den här gången så var det inte en av assistenterna som klippte honom, utan han lämnades in till kvinnan som brukar klippa honom. Nu första dagarna så tycker han att det är lite kallt, speciellt om magen, men han brukar vänja sig och det växer ju ut så fort! Och hans klippning planeras noga av matte; han klipps när det är ganska varmt ute, som nu, och då har pälsen blivit lagom lång i januari/februari när det är kallare ute. Så har han ju också täcke nu om han fryser. Eller så sitter han i mattes famn med en liten filt över sig och myser!


Igår, fredag, så testades och godkändes Walle till att bli assistanshund (matte är ju en av dom som testar hundarna). Han kommer att arbeta med sin matte Agneta i Gällivare/Malmberget. Så GRATTIS till Walle! Och han kommer ju så småningom att få jobba med ett av världens roligaste hundjobb! Tycker JAG! Och det kommer nog också Walle att tycka!


Idag, så har vi varit på boendet och besökt " min " brukare. Det var två veckor sen vi var där och vi blev jätteglada att komma dit! Och brukaren blev såklart glad av att träffa oss! Det var ganska kallt idag, så vi bestämde oss för att promenera hela timmen. När vi började närma oss sjön så fick jag bli kopplad; matte är rädd att jag springer ut på isen och hon vet inte hur tjock den är ännu! Och hade jag inte varit kopplad så hade jag nog sprungit dit!

Nu har jag också börjat med ett nytt servicehundsmoment; när vi ska ut och matte ska klä på sig så hämtar (assistenten ger mig) jag mattes vantar från hallen och springer med dom till henne! Det här momentet har vi inte riktigt tränat in, det har bara blivit så! Och häromdagen så glömde assistenten att ge mig vantarna och då stod jag kvar i hallen och tittade bestämt upp mot hatthyllan tills jag fick vantarna!


Imorgon, om det är lite varmare ute och inte blåser så hemskt så ska vi iallafall ut och träna någonting! Vad, har matte ännu inte besämt, så vi får se vad det blir!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards