Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Idag kom snön, i massor!

Av Lycka, en servicehund - 7 oktober 2009 19:28



Oj, jisses vad det har kommit snö idag! Igår, tisdag, var det barmark och idag var det hopplöst för matte att ta sig fram med rullstolen! Nåja, vi hundar gillar ju snön i alla fall, särskilt JAG! Jag har varit överlycklig idag när vi har varit ute och jag har fått hoppa runt i snön!


  

Paula och jag leker med mattes vante


Annars så har vi inte hunnit träna desto mer dom här senaste dagarna. Matte har haft möten och vi har fått vara själva några gånger. Och i morgon så har matte ännu ett möte, suck...


I söndags, så var det ju näst sista gången för agilitykursen. Vippen var det sista hindret som tränades in och först var det meningen att Paula skulle visa hindret, men matte bestämde att vi skulle få vara hos moster istället eftersom  det var ganska kallt. Det skulle bli jobbigt för oss att få ligga och vänta i två timmar. Nog för att vi hade fått lega på en filt, men ändå! Sedan delades kursdeltagarna upp till två grupper för att bygga varsin bana. Sen tränade dom på sina banor och efter halva tiden fick dom byta banorna med varandra och träna på dom.
Och till sist lades banorna ihop till en enda lång bana som dom fick springa två varv var på. Och deltagarna och deras hundar har verkligen utvecklats under dom här fem veckorna! Matte tycker att det har varit jätteroligt att se deras framsteg! Det här med att hålla agilitykurs har verkligen varit roligt, tycker matte! Nu har deltagarna en gång kvar och då ska det byggas en Klass 1 bana och tävlas, på skoj alltså! Det ska bli spännande! Och sen får matte se  fram emot våren och nya agilitykurser. Matte och Annika har också diskuterat om att hålla en agilitykurs även för barn, till våren.


  

Ruben och hans älskade sköldpadda


Och igår, tisdag, så var vi ju nere på Bruksis för att ha ungdomsgruppen igen. Barnen/ungdomarna delades upp i tre grupper och fick planera och bygga varsin bana. Sedan gick vi ut för att banorna skulle byggas och sedan tränas på. Barnen/ungdomarna fick också träna på varandras banor. Och ungdomsgruppens deltagare har också utvecklats jättemycket under dom här veckorna som vi har haft agilityträning! Dom har blivit otroligt duktiga! Fast igår var sista gången att träna agility eftersom hindrena kommer att plockas in för vintern nästa vecka. Så nu blir det annan träning med ungdomsgruppen, t.ex lydnad.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards