Alla inlägg den 22 april 2009

Av Lycka, en servicehund - 22 april 2009 10:41


I söndags så blåste det fruktansvärt mycket! Matte hade inte direkt någon lust att stå ute och träna! Hon höll nästan på att blåsa ut rullstolen! Men vi gav oss iallafall ut för att promenera, nya spännande vägar. Nu är det koppel som gäller för mig, eftersom jag höglöper! Fast det är trist att gå i koppel; Jag har så bråttom framåt och Ruben tar god tid på sig att nosa överallt!
Just på grund av höglöpet så är jag också VÄLDIGT okoncentrerad, så vi ligger lågt med träningen just nu. Vi har bara tränat lite "sök", mm. Och så gör jag ju mina servicehundsuppgifter.



Matte har också haft möte i veckan, så vi har fått vara hemma. I vanliga fall så blir vi "hysteriska" av glädje när vi har varit ensamma och matte kommer hem. Men den här gången så var vi lugna och samlade! Vi har nog vant oss att vara ensamma då och då och förstår att matte alltid kommer tillbaka. Matte tyckte att det var jätteskönt att vi var så lugna, då behöver hon inte ha så dåligt samvete när hon lämnar oss! Fast tack och lov så är matte bara borta ca. 1 - 2 timmar.


Igår, tisdags, så var Maggan och Leo på Brukshundklubben och visade rallylydnad för barnen/ungdomarna. Det var roligt! Och jag kände vittringen av Maggan, innan jag såg henne. Och när jag väl fick syn på henne så var det glädjehopp! Tyvärr så fick jag och Leo inte leka pga. löpet! Nåja, vi träffas ju igen! Ett av barnen lånade Paula att träna med. Mattes assistent provade att gå en av banorna med mig, men som sagt, jag är inte så koncentrerad...


Idag på onsdag förmiddag, så har moster hämtat Ruben och kört han till hundtrimmaren. Så när han kommer tillbaka senare idag så är han korthårig och jag och Paula kommer som vanligt inte att känna igen honom! Det är också strålande väder idag så vi kommer bege oss ut så fort Ruben kommer hem från klippningen.


Och ikväll så är det dax att besöka boendet. Matte hade tänkt att jag och brukaren skulle träna, men vi väntar tills efter löpet. Så det blir att promenera och då får ju även Paula och Ruben följa med.


Jo, förresten, häromdagen (ja, matte är ju inne där varje dag) var matte och tittade på Maggans hemsida. Och gick in och kollade en film där Maggan visar hur hon tränar "plocka upp" med Leo. Och jag hörde ju Maggans röst och kom och ställde mig bredvid matte med blicken mot datorn. Konstigt att jag kunde höra Maggan, men inte se henne!?!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards