Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Arbete och lek om vartannat

Av Lycka, en servicehund - 27 maj 2009 15:16


De

Jag med min älskade boll i munnen


De här senaste dagarna så har det inte blivit så mycket träning. Matte har haft många ärenden att göra och så har hon även varit på möte. Fast, som vanligt, så får vi ju följa med henne överallt (förutom mötena), så det ger ju oss stimulans, bara det!


Igår, tisdag, så var det dags för Bruksis igen. Nu var det näst sista gången innan sommarlovet. Det var två nya deltagare + deras hundar, så vi var riktigt många! Vi började med att ta en kort promenad, som vi brukar göra och sedan gick vi in på plan för att träna agility. Nästa gång har barnen/ungdomarna agilitytävling, så de tränade inför den. Tävlingen kommer att gå på tid och det kommer också att delas ut medaljer och andra priser. Jag låg lugnt bredvid matte, men Paula ville också träna och höll på att skälla på matte för att få uppmärksamhet! Så efter att träningen med barnen/ ungdomarna var slut så stannade vi kvar för att Paula skulle få träna.


 

Paula tränar A-hindret



Sedan gick vi hemåt och då fick vi allihopa hoppa upp på stenar, något som vi tycker är jätteroligt! Jag fick springa efter min frisbee, som belöning. Och fast vi hade varit bland massor av andra hundar, tränat hopp m.m, så har jag inga problem med att växla om till "jobbläge"! Så fort jag går kopplad vid mattes sida så blir jag helt fokuserad på henne och hjälper till, igår så tryckte jag ju på övergångsställsknappen när vi gick hem. Matte är himla imponerad av mig!!!


Idag, onsdag, så ösregnar det ute, så vi har hållit oss inomhus (förutom rastningsrundorna såklart!). Vi har vilat och tagit det lugnt och matte har fått massor gjort! Ikväll åker vi ju till boendet, men vi får se om vi kommer att vara utomhus. Inte om det regnar som det har gjort hela dagen! Det blir i så fall en kort promenad och absolut inget simmande i bäcken!


På lördag kommer mommo för att vara med Paula och Ruben. Jag och matte ska ju på jaktkurs, SPÄNNANDE! Nog för att vi redan tränar jakt, men det ska bli kul för matte att träna inför en jaktinstruktör! Vi kommer att få träna utifrån hur mycket vi kan innan och det kommer att finnas både dummysar och vilt. Rapport och bilder kommer under helgen!


LYCKA

 
 
Leos matte

Leos matte

27 maj 2009 23:22

Så spännande med jaktkurs och till Apporteringskursen har det anmält en labbe - då det blir nog även "viltapportering" där:-)

http://www.arctoshundskola.blogspot.com

 
Ingen bild

Lycka

1 juni 2009 10:52

Nu blev det ju ingen jaktkurs, tyvärr! Men vi ser fram emot apporteringskursen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards