Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Lycka, en servicehund - 6 maj 2009 21:49


Ja, vad har vi gjort dom senaste dagarna? Matte har haft många "måsten", så vi har inte hunnit träna så mycket. Fast vi har ju i alla fall fått vara med henne överallt och det är ju också stimulerande!



Här är jag med matte Helena och mina "småsyskon" Paula och Ruben


Jag har, som vanligt, gjort mina uppgifter och häromdagen så bar jag massa böcker i min klövjeväska. Jag går så fint bredvid matte när jag har väskan på mig, jag behöver inte ens koppel! Jag bryr mig varken om andra hundar eller människor, utan är helt koncentrerad på bärandet och matte.


I tisdags så hade Annika bjudit in Elisabeth till Bruksis för att berätta om utställning för barnen och ungdomarna. Hon visade också på sin egen hund, bl.a hur hunden ska stå. Sedan gick vi ut på planen för att barnen/ungdomarna skulle få träna själva med sina hundar. Ett av barnen ville låna Paula för att träna med henne, men Paula vägrade gå ifrån matte. Sedan provade flickan att ta med mig, men jag vägrade också gå ifrån matte! Till sist så kunde i alla fall flickan träna på att få mig att stå på det sättet man ska göra på en utställning, men det fick hon göra alldeles bredvid matte och då gick det bra... Det är ju utställning till helgen och matte hade ju tänkt att gå med mig dit, men tyvärr så dök det upp annat. Nåja, det får bli nästa gång!


Idag onsdag har vi varit med matte bl.a på hjälpmedelscentralen. Jag fick vänta utanför eftersom jag tycker att den där pumpen är så hemsk!

Och på kvällen så for vi till boendet. Matte hade packat med sig en handduk och vi gick i väg till bäcken för att se om jag ville simma. Och det ville jag!!! Jag kastade mig i vattnet och sedan simmade jag ett tag. Assistenten kastade pinnar i vattnet för att jag skulle hämta dom, och det tyckte jag var kul! Jag var inte i vattnet lika länge som när det är sommar och varmt, men det var härligt att simma en stund. Och min brukare tycker att det är så kul att se mig simma runt där i bäcken!


När vi var på väg hem så gick vi förbi en minigolfbana och Ruben blev helt exalterad! Han sprang runt, runt som en tok och hoppade upp och ner banorna! Sedan kom jag och Paula också igång och det slutade med att vi allihop sprang runt som galningar och lekte med varandra! Det märks att Ruben tycker om när det är svalare ute, som det var idag. Han blir som en unghund igen! Springer och skuttar och har sig! När det är varmt så blir han sååååå seg!


Nu är ju också gruset bortsopat på gator och trottoarer och det gillar ju Ruben! Så idag skulle man kunna tro att han var ett år och inte nio! Pigg som en mört!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards