Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Spännande promenader – jag har sett en ekorre!

Av Lycka, en servicehund - 24 maj 2009 09:52


 

"Min" fina Atlas


I fredags så kom Atlas till oss på förmiddagen för att vara med oss till kvällen. Först så satte jag honom på plats, men sen så började vi leka.


 

Se så skoj vi har, Atlas och jag


Efter lunch så gick vi allihopa till skogen så att vi skulle få springa av oss ordentligt.


 


Och det gjorde vi! På hemvägen så såg jag något väldigt spännande i ett träd; en ekorre! Fast jag kunde bara titta på den eftersom den var så högt upp, men den var intressant i alla fall!


I lördags så var det så trist väder, ganska kallt och regnigt, så det blev inget simmande för mig i bäcken, som matte hade tänkt! Istället var vi ute och promenerade och jag fick springa efter bollen och precis när vi kom in så började regnet ösa ner! Tur att vi inte var utomhus, Ruben hade inte gillat det!


Efter att vi hade ätit middag så såg jag att Paula hade lagt mattes mössa på soffan. Och vad gör jag då; Jo, jag tar mössan och lägger den i mattes famn! Vilken tur att matte har mig som håller ordning!


På kvällen tränade vi en liten stund, inomhus. Det blev "Varsågod" och så fick vi öppna paket. Vi var nöjda efter det och matte kunde sätta upp sitt nya draperi.


Idag, söndag, så gick vi upp mot skogen igen. Då kom jag på att jag hade sett en ekorre häromdagen och sprang dit för att kolla om den var kvar. Men, jag hade så bråttom så att jag inte såg staketet (gjort av "hönsnät") och sprang rakt in i det! PIIIIIIIIIIIIIINSAMT!!!


Vi fortsatte till skogen och där fick jag leta upp mattes vante. Paula och Ruben fick söka assistenten. Sedan tog vi en lång promenad hemåt och slapp även idag, tack och lov, regnet!


På kvällen tränade vi. Vi började med att öppna paket. Sedan fick Paula och Ruben springa igenom agilitytunneln. Jag fick träna positionsväxlingar, men läggandet går fortfarande segt. Sedan skulle matte kolla om jag fortfarande kan sätta på cd-spelaren, eftersom det var så längesedan jag gjorde det. Och det var inga som helst problem! Matte tycker att det är så skönt att jag inte längre sätter på den i tid och otid, utan bara när matte ber mig.


Efter att vi hade tränat så satte matte sig i köket med datorn och vi lade oss bredvid henne på golvet. Då helt plötsligt så reste jag mig upp och började dra i kylskåpsdörren?!?! Det har jag inte heller gjort på länge och matte undrar varför helt plötsligt började göra det...
Nåja, det kan hon fundera på!



Paula har börjat med en ny grej; När vi är ute så VILL hon bli inkallad. Så hon stannar och står/sitter kvar fast matte har hunnit gå en lång bit. Sedan väntar hon på att matte ropar på henne, så att hon får bli inkallad! Ja, vi är alla tre knasiga på olika sätt, tycker matte!


Egentligen var det meningen att agilitykursen som matte, Annika och Frida ska hålla, skulle börjat idag, men de har skjutit upp den till hösten istället!
Då ska vi passa på att träna mycket agility under sommaren, och matte och Annika ska även åka och titta på någon agilitytävling i sommar.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards