Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Jag har fått bada igen!

Av Lycka, en servicehund - 15 maj 2009 08:39


Igår, torsdag, så gjorde vi inte så jättemycket. Nu när det är så fint väder så tränar vi inte så mycket inomhus, utan utomhus. På dagen pysslade matte med sitt och vi var nöjda med att ligga och vila och gnaga grisöra. På kvällen tog vi en långpromenad och på hemvägen fick jag bära "grejor" i min klövjeväska.


Idag, fredag, så packade matte kyckling, träapport och dummy och sedan gick vi till skogen för att träna. Först gick assistenten och gömde sig medan vi satt kvar bredvid matte. Sen sa matte: "Ja!" och vi sprang och letade henne, KUL! Och när vi hittade henne fick vi kyckling! Efter det så fick jag söka dummyn, som var gömd. Det gick perfekt!



Den här gången så droppade jag inte dummyn, utan avlämnade den i mattes famn och fick en "kycklingpuss", alltså belöningen (kyckling) från mattes mun!



Sedan gjorde vi på samma sätt med träapporten och det gick också bra! Tänk att jag förstår att träapporten ska avlämnas i famnen när jag har sökt den, utomhus. I vanliga fall så ska jag ju hämta apporten och sätta mig i utgångsställning med den. Och matte säger ju inget åt mig, utan låter mig "arbeta" självständigt! Efter det så fick vi söka godis som matte slängde ut i skogen.


Till sist fick vi alla tre leta assistenten igen och sedan gick vi hemåt.
Och direkt när vi kom hem så kom moster, Björn, Atlas och Branny och hämtade mig. Jag skulle få följa med dem till skogen och sedan gå till en sjö för att simma.


 


Och hela vägen genom skogen så sprang jag och Atlas som tokar och vi plaskade också i varenda vattenpöl som vi såg. När vi kom fram till sjön och jag fick syn på den så blev jag ÖVERLYCKLIG!


Och så klart så hoppade jag i direkt och simmade och simmade och simmade... Jag fick också apportera pinnar.

 


Atlas är lite rädd för vatten eftersom han ramlade i havet förra året, men han var ialla fall med mig en liten stund och badade. Moster hoppas att hans rädsla ska gå över så småningom.


När jag kom hem så var jag såååå trött...


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards