Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Vi får börja lära oss att städa bort efter paketöppning och lokaltidningen Norrbottens-Kuriren gör reportage

Av Lycka, en servicehund - 5 januari 2009 14:21


Häromdagen tränade vi ju dirigering och Lk1. Dirigeringen gick riktigt bra; ett par försök "Misslyckades", men jag också till några bra dirigeringar, alltså gick åt de håll matte visade med armen. I Lk1 tränade jag "Ligg" och "Ställande under gång". Läggandet går bättre nu, jag är lite snabbare än förut. Jag tränar vidare för att få fram ett riktigt bra läggande; att jag kastar mig ner när matte säger: "Ligg"! Ställandet under gång går bra; jag stannar när matte säger: "Stå"! Än så länge så rullar matte bara en liiiiiiten bit ifrån mig där jag står. Här ska vi verkligen inte gå för fort fram! Det är också ganska svårt att träna inomhus eftersom det är ganska trångt.


Paula tränade också dirigering och hon har verkligen förstått vad det går ut på! Matte ska nu börja öka avståndet mellan henne och Paula. Ruben hade legat och ätit grisöron, så han valde att avstå från träningen (han var både trött och mätt!). Efter en stund ville han iaf vara med och då fick han träna med en "Lösa" lampknappen. Han fick också "Buga".


Igår, Söndag, så tränade vi INGENTING!!! Matte hade inte sovit natten innan så hon var sååååå trött och hade ingen inspiration... Fast på dagen när vi var ute, fick jag bära massa grejer i min klövjeväska, kul! Matte hade verkligen behövt den där skrindan, för att väskan är inte så jättestor! Men matte kommer att köpa en så småningom, nu när hon vet vart det finns såna att få tag i.


Idag, Måndag, så tränade vi en stund på förmiddagen. Det blev positionsväxlingar för oss alla tre. Och så fick vi några paket att öppna. Vi har också fått börja lära oss att själva plocka upp och lägga allt tidningspapper i papperskorgen! I det här momentet kan ju också Paula och Ruben hjälpa till eftersom vi lägger papperskorgen på golvet och då når de ju upp! Nu har vi bara tränat det vid ett tillfälle, men vi ska träna det ofta nu.


Senare idag kommer en journalist (Norrbottens-Kuriren) till oss för att intervjua matte om min utbildning till servicehund! Vi har ju varit med i tidningen förut, i början på min utbildning, men det blir ändå spännande!


Och ikväll så är det dags att besöka boendet. Det ska bli roligt, som vanligt.
Förra veckan ställde vi ju in eftersom att det var så himla halt ute, men idag är det varken speciellt halt eller kallt!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards