Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Snöfestival i Kiruna

Av Lycka, en servicehund - 26 januari 2008 22:28


På förmiddagen tränade vi som vanligt en stund inomhus. Vi brukar få träna lite lydnad, "cirkuskonster", sök m.m

På dagen var vi på stan med matte (vi får ju alltid följa med). Det är snöfestival och det var mycket människor och hundar ute. Det är bra för mig för då får jag träna mycket hundmöten. Det går väldigt bra när jag har mitt tjänstetäcke på mig för då bryr jag mig inte alls om andra hundar. När jag inte har tjänstetäcke på mig så är jag inte lika koncentrerad och då vill jag gärna hälsa på alla hundar. Det var skoteruppvisning och det var ganska läskigt för vi stod nära och det lät högt.

Senare fick jag bära hem tidningen och det tycker jag är så roligt och jag ska absolut ha den och sen har jag bråttom hem med den.

På kvällen tränade Paula och Ruben "framåt" (man blir skickad mellan två personer). Ruben tränade också på att rätta till mattorna när de viker sig och Paula på att hämta mitt tjänstetäcke från hallen. Jag håller också på att lära mig att hämta tjänstetäcket men jag har inte kommit så långt ännu. Jag fick även träna på att plocka upp saker och lägga i mattes famn och det klarar jag galant. Matte tycker att det är väldigt praktiskt att jag kan göra det åt henne!

Övergångsställsknappen trycker jag ALLTID på när matte säger "tryck". Matte tycker att det är skönt att jag kan det för då känns det som att hon trycker på den själv. Alla som går förbi och ser mig trycka stannar upp och ler. Ibland tom pekar dem och ropar "Titta!".

Vi har haft lite tid för lek med bollen också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards