Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Lycka, en servicehund - 31 januari 2008 22:36


Idag fick vi gå till Björkis igen eftersom vi hade fått med oss fel storlek på reflexsjalen igår. Matte kunde inte låta bli att köpa en rolig leksak åt mig också som jag fick leka med på hemvägen.

När vi ska över vägen så brukar jag ibland springa mot övergångs-ställsknappen för att trycka innan matte hinner ge mig kommandot. De som sitter i bilarna och ser mig ler alltid!

Vi skulle egentligen få gå på långpromenad på eftermiddagen men jag fick lite ont i tassen (troligtvis sträckte jag mig lite när jag hoppade upp på sängen) så vi fick ta det lite lugnt.

Idag lyckades jag för första gången lyfta upp tjänstetäcket i mattes famn! Nu ska jag bara träna att hämta den från hallen också.

När jag tränade på att plocka upp pennan från golvet så fick jag för mig att försöka sätta på cdspelaren med pennan i munnen och det gick ju såklart inte alls...  Matte börjar undra varför jag har blivit helt fanatisk angående cdspelaren, förstår hon inte att jag gillar musik?

Paula tränade på att föra olika föremål till matte. Hon fick föra en penna, en liten bok och mitt tjänstetäcke. Hon tycker att den övningen är väldigt rolig.

Jag och Paula hade värsta samarbetet idag: Paula kom med pennan till matte (hon är så liten så hon når inte upp till mattes famn) och jag lyfte upp den i famnen!

Sen fick Paula och Ruben träna lite lydnad, bla. platsliggning.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards