Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Lycka, en servicehund - 28 januari 2008 22:33


Måndagar är ingen rolig dag för oss hundar för då städar matte och har inte tid med oss.

På förmiddagen fick vi i alla fall träna inkallning utomhus. Jag har blivit riktigt duktig på det och kommer som ett skott när matte ropar. Nu kan jag också sitta bredvid henne fast det går folk förbi. Jag har haft svårt för det eftersom jag tycker så mycket om människor och så gärna vill hälsa. Mattes gäster berömmer mig också för att jag inte hoppar på dem längre. Det råkar bara hända ibland, speciellt på Margareta (när vi träffar henne brukar det oftast hända något roligt).

Det är tur att jag har blivit så duktig på inkallning för det betyder att jag får gå lös för det mesta!

På kvällen gick vi till ÖB. Idag tog vi taxi hem eftersom matte hade en stor dammsugare med sig. Jag har varit lite rädd för att åka taxi eftersom jag fick en väska på mig en gång när vi åkte. Nu går det bra och jag har förstått att det inte är farligt. Det är tur för vi brukar åka till stugan ibland och det är inte roligt om man är rädd för att åka bil.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards