Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Lycka, en servicehund - 30 januari 2008 22:35


Efter den vanliga förmiddagsträningen så var vi på stan igen. Det är så roligt att vara där för det är så många spännande dofter där!

När vi gick därifrån så träffade vi på ett gäng med japanska turister. De pekade på mig och pratade med varandra. De kanske aldrig har sett en hund med ett tjänstetäcke förut! Nåja, de verkade glada i alla fall.

Sen var vi på våran favoritaffär, Björkis. Matte köpte en reflexsjal åt mig och så fick vi förstås några goda ben.

Hemma fick jag träna på att lyfta soppåsen igen och nu lyfter jag den en bit från golvet. Nästa steg är att jag ska kunna gå en liten bit med den. Jag fick också träna på att städa undan mina leksaker, men det har jag inte gjort så många gånger ännu så det kan jag såklart inte.

Ruben fick träna på att hämta mitt tjänstetäcke, men han är lite knasig så han tog tjänstetäcket, men han ville inte ta belöningen!

Paula fick fortsätta med att träna "för" och idag fick hon springa från mattes assistent med en penna och lämna (föra) den till matte. Hon fick också stänga dörrar, men det kan hon så det är bara för skojs skull.

När matte säger "cd" så sätter jag ju på cdspelaren. Nu har jag börjat att sätta på den lite då och då utan kommando! När matte inte är beredd på det blir hon jätterädd, tex om det råkar vara tidig morgon. Fast matte blir inte arg på mig utan hon skrattar bara och så får jag belöning. Ibland när jag är på balkongen kan jag komma in, sätta på cdspelaren och gå ut igen på balkongen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards