Direktlänk till inlägg 22 november 2009

...enligt matte så är jag en riktig drömhund!

Av Lycka, en servicehund - 22 november 2009 19:30


Igår, lördag, så var vi på stan för att köpa en present till Pontus som blir 12 år! På hemvägen så gick vi igenom skogen så att vi skulle få busa av oss. Matte hade bråttom när vi skulle iväg så hon glömde ta med något för mig att leka med, så det blev så att jag fick hoppa i snön och jaga/fånga snöklimpar. Det är något som jag ääääälskar och skulle kunna hålla på hur länge som helst! Särskilt när det var som igår; härlig nysnö! Fast det som är bra med mig (enligt matte) är att jag kan växla mellan bus och stojj över till "allvar" på nån sekund! Som igår när jag först sprang efter snöklimparna, helt uppspelt och sedan när jag kopplas i mattes stol så går jag lugnt och koncentrerat, med slakt koppel! Precis en sådan hund som matte önskade sig! Ja, enligt matte så är jag en riktig drömhund!


På kvällen så for vi iväg till moster för äta tårta. Där fanns en ung engelsk setter som heter Siri, med en oerhörd energi! 


  

Siri leker med matte...


    

...och här leker dom igen!


Och hon hoppade direkt på mig och skulle leka, Atlas hade lekt med henne hela veckan och var urless på henne!


  

Jag och Atlas tycker om varandra... 


Hon var också på matte hela tiden och lekte med henne, till mattes stora förtjusning. Jag tror att matte blev lite kär i henne! Siri kom också på att hon kunde hoppa upp i mattes famn och det gjorde hon... Oftast när okända hundar hoppar upp i mattes famn eller står med framtassarna i hennes famn så brukar jag gå fram och schasa iväg hunden. Och det trodde matte att jag skulle göra igår, men det gjorde jag inte! Däremot så gjorde Atlas det!?!


Idag, söndag så var det en strålande dag, soligt och vindstilla och matte packade väskan och så gick vi ut för att träna. Vi gick till vårat vanliga ställe, där riset och dom nedfallna träden finns. Nu var det lite snö i skogen, men det gick bra ändå.


 

Jag tränar linjetag 


Jag började med att träna dubbelmarkeringar och det gick perfekt! Efter det så fick jag även träna Sök, även nu med dummy. Och p.g.a att det var lite snö så blev det lite svårare för mig att hitta dummyn, men jag sökte på och hittade den till slut. Sedan tränade jag Linjetag, både synligt och dolt. Till sist tränade jag Sidan och det gick jättebra! Jag gick lugnt och stilla fast det var andra hundar i närheten.


 

Paula i närbild 


  

Ruben agerar publik 


Paula fick träna Ställande under gång, Framåt och Fritt Följ. Och Ruben satt i mattes famn med filten över sig, nöjd och belåten, och tittade på när jag och Paula tränade.


Efter träningen så gick vi och promenerade och DÅ ville Ruben ner från famnen och gå med oss. När vi kom hem så var vi ganska trötta, särskilt jag så jag tog en liten tupplur, i mattes säng!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards