Alla inlägg den 28 november 2009

Av Lycka, en servicehund - 28 november 2009 11:23


Nu är jag, Paula och Ruben i Kangos, hos mommo. Jag vet inte hur länge vi ska vara här, men det blir nog minst en vecka! Så jag återkommer med bloggen när jag återkommer hem till Kiruna.


I veckan som gått så har det varit full rulle som vanligt! Många, långa promenader, lek och bus och så träning, såklart! Nu är det ganska mycket snö här i Kiruna och jag är alldeles galen av lycka! Jag hoppar, skuttar och gräver och kan aldrig få nog! Tyvärr så vill varken Paula eller Ruben leka med mig i snön, men jag får hoppa efter snöbollar, så jag är ganska nöjd. Fast nog hade det varit roligt att ha en stor syster som jag kunde leka med varje dag, men matte säger att hon VÄGRAR skaffa en till hund, hon tycker det räcker så bra med oss! Dom flesta av mina hundkompisar är lite mindre än mig, så dom gillar inte att leka på samma sätt som jag; tacklas bla. Men, då och då så träffar jag ju någon trevlig granne som jag kan busa runt med!  Och så har jag ju alltid Atlas!


 

Paula har sprungit för att hämta dummyn... 


  

...men återvänder till matte UTAN den!
  
I onsdags, så var vi på boendet och träffade brukaren. Och hon sa denna gång: "Vad kul det var, det hände så roliga grejer! Och vad var då dessa roliga grejer? Jo, jag fick min stora tygboll slängd ut i djupsnön. Jag hoppade efter den, grävde ner den och ville inte komma tillbaka med den! Varav brukaren plumsade i djupsnön och hämtade bollen för att sedan slänga den igen! Varav jag grävde ner den, vägrade komma tillbaka med den, brukaren plumsade osv... Nåja, huvudsaken är att brukaren hade skoj och det hade ju jag också såklart!


I torsdags var det massor av folk hos oss! Det var nog ca. 15 personer + några hundar. Jag skötte mig jättebra! Jag hoppade inte på en enda människa! Fast när en av dom sedan satt på golvet så tacklade jag henne lite och ställde mig på henne, med mitt hundben i munnen... Jag ville ju bara visa mitt fina ben! Tur att hon är en hundvan person och det var alla andra som var hos oss också. Paula fick lite räkor från smörgåstårtan och var jättenöjd. Och vi alla tre gick runt, runt till alla och blev klappade. Och jag som kallas "mrs Social", var ju såklart världens lyckligaste!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards