Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Inte är jag dum inte! Men det är det väl ändå ingen som tror...

Av Lycka, en servicehund - 20 november 2009 21:18


Nu är det några dagar sedan jag uppdaterade bloggen! Det har inte riktigt funnits tid! Men, nu kommer en sammanfattning av veckan som gått.


I måndags så fick jag bära klövjeväskan. Och som vanligt så log alla människor åt mig och några sade också: "Oj, vilken duktig hund!". Och jag sträckte lite extra på mig!


På kvällen träffade vi Annika för att handla priser och julklappar till ungdomsgruppen och på tisdag så var det då dags att åka till bruksis. Barnen/ ungdomarna fick gå en tipspromenad där alla frågorna naturligtvis handlade om hundar! Och barnen hade också såklart med sig sina egna hundar. Barnen delades in i tre grupper och vinnarna fick varsin hundleksak. Fast alla barnen som deltog fick också någonting; godis!


Nästa vecka är det uppehåll och sedan är det avslutning med tårta. Och så hoppas Annika och matte att det kommer en ny ungdomsledare i februari!
I onsdags fick vi besök; Hanna, Maggan, Leo och Felix (Leos nye "bror"). Matte och Maggan trodde nog att det skulle bli full rulle, men vi var ganska städade!Jag har ju nästan slutat helt att leka med andra hundar inomhus, enda undantaget är att jag brukar brottas med Atlas! Hanna, Maggan, Barbro och Matte har ett spännande projekt på gång, mer info om det kommer senare!


I torsdags var mattes alla assistenter hos oss och vi blev lite förvirrade, men glada! Det brukar ju bara vara en assistent åt gången i vanliga fall! Och på torsdag kväll fick jag bära klövjeväskan igen.


Vi väntar på matte, påklädda!


Idag, fredag, så var det trist väder; blåst och snö så vi har inte varit så jättemycket. Fast vi har varit med matte och gjort lite ärenden, så vi har iallafall fått promenera en del och vi hade ju våra täcken på oss. Och jag har som vanligt sprungit runt i snön med mattes avlagda vante!


Nu när jag går fast i mattes rullstol så beter jag mig precis som jag gör när jag går med henne och har tjänstetäcket på mig; lugn, koncentrerad och så struntar jag i både andra hundar och människor!


  

Vilken sovställning!


Vi har tränat några freestylemoment också i veckan. Nu kan vi alla Ducka på kommando! Just freestylemoment är så bra att träna eftersom de flesta går att träna inomhus. Det är perfekt nu under vintern när vi inte tränar så mycket utomhus!


En annan sak har jag lärt mig bara av farten; att rulla från ena sidan till den andra – liggande! För ibland när jag ligger på sidan, på golvet så är jag ivägen när matte ska förbi. Då brukar assistenten ta tag i mina ben och bara rulla över mig på andra sidan så att mina ben inte är ivägen för matte. När assistenten rullar mig så är jag helt avslappnad och har ingenting emot det! Så idag när assistenten kom fram till mig så rullade jag själv över på andra sidan så att matte kunde åka förbi mig! Inte är jag dum inte!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards