Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Mommo räddade tråkdagen...

Av Lycka, en servicehund - 15 november 2009 20:55


Nå, nu har mommo åkt hem. Det var kul att ha henne här och hon "räddade" oss från tråkdagen, torsdag = städdag! Och det var tur eftersom vi, särskilt jag, var ganska rastlösa. Vi kommer troligtvis att åka till mommo om ett par veckor och stanna där i en vecka. Matte ska åka på utbildning och då passar det bra! Fast hon kommer nog att sakna oss...


Som vanligt så har dagarna bestått av promenader, träning m.m Utomhus tränar vi inte så mycket nu under vintern. När man tränar en och en så blir det så kallt för dom två som får stå och vänta! Vi har bara tränat sånt som vi kan göra allihopa samtidigt; Inkallning, Fritt Följ, Hopp och Framåt. Inomhus har vi tränat varje dag, t ex öppna paket, bära skor, Ducka, Stegra etc. Särskilt idag var vi väldigt taggade och nästan FÖR ivriga! När vi blir så där ivriga så gör vi allting i 190 och matte hinner knappt belöna!


  

Paketen som vi ska få öppna...


  

...och Paula och Ruben väntar otåligt!


Idag, söndag, så gick vi iväg till boendet för att träffa brukaren. Och som vanligt när vi går dit så blir det full fart på oss när vi börjar närma oss! Ruben, som satt i famnen ville ner och sedan sprang han som ett skott mot boendet! Vi promenerade och kunde vara lösa hela vägen. Paula och Ruben går i sakta mak och nosar och luktar överallt. Jag däremot, springer oavbrutet! Idag fick jag också leka medans vi promenerade; apportera boll och dragkamp. Brukaren tycker att det är så skoj när jag leker! Och hennes kommentar idag var: "Vad roligt det var idag!". På slutet så ville både Paula och Ruben sitta i mattes famn och det fick dom! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!


  

Jag har hittat en pinne att gnaga på


Jag var också jätteduktig när vi mötte andra hundar; fast jag var lös så tittade jag bara och höll mig till matte. När vi kom hem så var vi trötta och gick och vilade en stund. Eftersom vi promenerade både till och från boendet så var vi ute och gick sammanlagt i två timmar och matte tyckte att det var LITE jobbigt eftersom både blåste och var väldigt halt.


Ja, och som sagt; på kvällen tränade vi inomhus.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards