Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Matte blir inte lika glad som jag när det snöar...

Av Lycka, en servicehund - 8 november 2009 18:52


Usch, nu har det snöat hela helgen och det är verkligen svårt att träna utomhus. Men, idag packade matte ner mina dummysar och så gick vi iväg för att FÖRSÖKA hitta nånstans att träna. Det var lite fuktigt i luften och därmed lite kyligt så Ruben promenerade halva biten, men sen ville han upp i mattes famn!


  

Ruben värmer sig i mattes famn...

Han fick både sitt bruna täcke på sig och en filt och sedan var han nöjd. Han tycker inte heller om när det fastnar snö och is på tassarna! Det gör inte jag och Paula heller, men vi sätter oss ner och river bort isklimparna från tassarna.


Vi gick till den platsen där vi brukar träna med dummysarna. Matte kan stå på vägen och så är det skog med gräs och ris bredvid. Och i skogen är det knappt någon snö så där gick det bra att träna.


  

Jag har hittat dummyn och så full fart tillbaka till matte! Ps. Det är svårt att få en bra bild på mig utomhus eftersom jag aldrig är still!


Jag fick börja med att göra en dubbelmarkering och det gick perfekt! Även stadgan gick bra; jag satt kvar bredvid matte medan assistenten gick iväg och slängde dummysarna och inte förrän hon kom tillbaka så fick jag kommandot av matte. Matte brukar bara säga: " Ja!" så flyger jag iväg! Efter det så gjorde jag en enkelmarkering och fick avsluta med att göra två Sök. Ena gången sökte jag en dummy och andra gången mattes (Paulas) mössa. När jag höll på med markeringarna så hade jag publik bestående av en kvinna och hennes hund!
Sen har jag förstås också fått leka i snön!


Paula fick träna Fritt Följ, positionsväxlingar och Framåt. Fast även om Paula har väldigt tjock päls så tyckte hon inte att det var speciellt kul att ligga vid växlingarna. Så det slapp hon! Sedan promenerade vi hemåt och då var Ruben på G igen och ville gå själv. Då passade Paula på att åka i mattes famn en stund!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards