Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Fantastiska Paula - duktigare i trafiken än många tvåbeningar!

Av Lycka, en servicehund - 4 november 2009 13:00


Som vanligt så har dagarna bestått av promenader, träning, lek och att ha fått följa med på matte diverse aktiviteter.


  

Jag står i solen och funderar


I söndags så var det en strålande fin vinterdag; sol och någon plusgrad. Så vi gick ut på en REJÄL långpromenad. Och nu har Rubens hår börjat växa ut på magen, så han fryser inte och vill inte sitta i mattes famn. Nä, han struttade på, glatt!


  

Så här brukar det se ut när Paula och Ruben är lösa!

 

Vi är duktiga vid övergångsstället. Här är Paula och Ruben...


  

...och jag och matte  


Vi har tränat både inomhus och utomhus. Utomhus har vi tränat vardagslydnad (t ex komma när matte ropar och gå förbi andra hundar), inkallning med visselpipa, positionsväxlingar på avstånd m.m Inomhus har vi bl.a tränat att lägga skräp i papperskorgen och freestylemoment.


  

Matte har ropat på mig!!!


Idag, onsdag, så var vi på stan med matte. Paula gick som vanligt lös och en bit ifrån oss andra. Plötsligt fick hon för sig att hon skulle över gatan och vad gör hon? Jo, hon går mot övergångsstället, ställer sig där, tittar om det kommer någon bil och när det inte gör det så springer hon över gatan!!!!! Snacka om att veta hur man bär sig åt i trafiken! Inte ens vissa MÄNNISKOR är så ordentliga!


  

Nära varandra...


Den här veckan har vi inte varit på Bruksis med ungdomarna eftersom var tvungen att gå på möte. Så Annika fick vara där med ungdomarna. Men, nästa vecka ska vi dit. Nu är det bara några gånger kvar för matte och Annika att vara ungdomsledare. Dom har hållit på i snart 2 1/2 år och vill lämna över till nya, "fräscha" förmågor som kommer med nya ideer. Fast matte och Annika kommer ändå vara aktiva inom Brukshundsklubben, framförallt som ledare för nybörjarkurser i Agility. Den tiden som matte har lagt ner på ungdomarna varje vecka ska vi istället använda för vår egen träning. Matte tycker att det är lite tråkigt att sluta som ungdomsledare eftersom hon har tyckt att det har varit väldigt roligt, men så är det!


LYCKA


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards