Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

GLAD MIDSOMMAR allihopa!

Av Lycka, en servicehund - 18 juni 2009 11:35


I måndags när matte var och roade sig i Abisko så var vi ju med moster och co. Vi for upp till Luossabacken där vi fick springa av oss. Jag tänkte hoppa i varje vattenpöl jag såg, men varje gång jag var på väg så kom Atlas och ville att jag skulle springa med honom. Så det blev inget dopp för mig! Och moster var bara glad att hon slapp en genomvåt och smutsig hund i bilen!


I tisdags hade matte lite ärenden att göra på dagen, så vi följde med henne. När vi gick hemåt så tog vi en rejäl omväg så att vi skulle få gå ordentligt; eller, Paula och Ruben går och jag SPRINGER! Matte hade också tagit med min "lekboll" som jag fick springa och hämta.


På kvällen så tog vi ett träningspass. Paula hade ju för ett tag sedan fått börja lära sig buga, med hjälp av targetpinnen. Nu togs pinnen fram för att Paula skulle få fortsätta den träningen. Men Paula såg ut som ett frågetecken och hon förstod inte alls vad hon skulle göra! Då satte matte bort pinnen och provade säga; "Buga". Och vad gör Paula då; Jo! Hon bugar! Jättetjusigt! Hon hade alltså lärt sig buga förra gången hon tränade det, utan att matte hade uppfattat det!?!?!


Så här fint sitter Ruben när han vill ha godis


Ruben fick också träna att buga, backa m.m Sedan tänkte matte att jag också skulle lära mig att buga. Men precis när vi skulle börja, så ringde telefonen och matte svarade. Och vad gör jag då; jo, först sätter jag på cd-spelaren, sedan sätter jag på radion. Efter det försöker jag sätta på cd-spelaren med trossen i munnen! När jag är färdig med det, så trycker jag på lampknappen. Först några gånger utan någonting i munnen och sedan så tar jag upp trossen och tänder lampan MED trossen i munnen! Och efter varje moment jag gjorde så tittade jag på matte och undrade: "Ser du hur duktig jag är?".


Som tur var så stod assistenten i närheten och belönade mig varje gång.
Matte försöker samtidigt prata i telefon utan att skratta ihjäl sig! Snacka om en som verkligen ville träna! Jag hade inte lust att vänta på att matte skulle prata färdigt! När matte hade pratat färdigt så fick vi söka godis i lägenheten och sedan gick vi in till köket för att träna vidare. Paula och Ruben fick stänga lådor och jag tränade på att öppna skåpluckan.


Igår, onsdags, så besökte vi som vanligt boendet. Matte hade köpt två bollar, som flyter, som hon hade lovat min brukare.


 

Jag och mina två nya flytbollar 


Vi gick ner till sjön för att jag skulle få apportera bollarna från vattnet. Först slängdes ena bollen och jag for i såklart och hämtade den! Det är så HIMLA roligt att simma ut i vattnet och hämta olika saker! När jag kom upp på land med ena bollen, så slängdes den andra bollen i och jag fick simma efter den!


 

Här simmar jag med bollen som jag apporterat


På väg upp på land med min boll


När jag hämtar bollar och pinnar från vattnet så behöver jag inte avlämna dom i mattes famn, utan kan bara lämna dom på marken. Men jag förstår skillnaden; när matte slänger i dummysar eller änder så avlämnar jag dom i hennes famn!


När jag hade simmat ca 20 minuter, så var det dags för oss att börja gå tillbaka. Men först blev jag frotterad, även fast att det var ganska varmt i luften. Brukarens kommentar vid denna träff var: "Vad mysigt vi har det!".

Nu under midsommarhelgen så kommer vi att vara hemma i Kiruna. Vi hade först tänkt åka till stugan, men det ska inte bli så bra väder, så matte ids inte! Så vi kommer att träna här hemma istället. Matte har köpt en and så vi kommer att gå ner till sjön så att jag får apportera och så ska vi troligtvis gå iväg till agilitybanan så att Paula och Ruben får träna.
SÅ HA EN GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards